Avatar billede john_dk Nybegynder
28. april 2002 - 09:24 Der er 5 kommentarer

CD-RW Audio, kan det spilles på en SONY stereoanlæg?

Jeg har købt en FUJI CD-RW Audio på 74 minutter fordi jeg gerne vil brænde noget mp3-filer over på Wave format, forderved at kunne indspille det på en normal stereoanlæg. Programmet jeg brugte til at brænde mp3-filer over er Nero Burner. Med de almindelige CD-R jeg uden problemer spille dem på en stereoanlæg, men min anlæg vil hverken tag imod CD-RW eller CD-RW Audio. Hvad skyldes det?

Jeg har forsøgt at spille min CD-RW Audio på andre anlæg jeg har, men uden held. Kan det tænkes at jeg har fået fat i noget forkert CD-RW Audio?

Grunden til at jeg gerne vil spille det på en stereoanlæg er, at jeg så kan optage dem DIGITALT på en MD, det kan ikke lad sig gøre hvis jeg optager det via min PC (analog optagelse). Er der alternativt noget jeg kan gøre, hvis jeg har en MD-900, og gerne vil optage Mp3-filer digitalt fra en PC?

Avatar billede john_dk Nybegynder
28. april 2002 - 09:26 #1
ps. Grunden til at jeg har valgt at bruge CD-RW Audio er, at jeg kan bruge dem igen og igen.
Avatar billede Beach Mester
28. april 2002 - 10:10 #2
De fleste cd-spiller (mærkevarer) kan ikke finde ud af at afspille cd-rw skiver!
Nu kender jeg ikke MD-900 men har den ikke en digital indgang du kan bruge?

//Beach
Avatar billede john_dk Nybegynder
28. april 2002 - 10:34 #3
Jo, der findes en optiske kabel med, men den er beregnet til at optage over et stereoanlæg. Der er visse MD'er som kan koble sammen med PC via en USB port, men det er der desværre ikke i min.

Jeg har også hørt at de fleste cd-spiller ikke kan afspille CD-RW, men det burde være sådan, at de kan afspille CD-RW Audio.
Avatar billede Beach Mester
28. april 2002 - 10:40 #4
Hvis din spille har en optisk digital indgang kan du via et lydkort med digital udgang overføre din musik uden tab.
Hvad er det for et lydkort du har?

//Beach
Avatar billede Beach Mester
28. april 2002 - 10:57 #5
Jeg bliver nød til at løbe nu, men er du den heldige indehaver af et SB Live lydkort (solgt i store tal!) så kan du via nedenstående links give kortet en masse muligheder for digitale ind og udgange:
http://www.xs-sound.dk/sb3.htm
http://www.xs-sound.dk/sb2.htm
Har du ikke et SB kort så kunne du måske bruge lidt tid på at læse lidt her:
http://www.xs-sound.dk/

Ang. din cd-wr audio så er jeg ret sikker på at de er lavet til bla. phillips som har lavet en cd-spille der kunne optage/kopiere cd-er. Her kunne man nemlig IKKE bruge en alm. cd-r / cd-rw men skulle bruge den noget mere spec. audio-udgave!

//Beach