Avatar billede morpheuz Nybegynder
26. april 2002 - 13:25 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af mit site

Jeg vil gerne høre ris & ros for mit site...Især

- brugervenlighed
- Design

- Er der mangler på sitet?

http://www.stenegegaard.dk

Jeg kunne godt tænke mig at pakke siden ind i et lækkert stykke grafik.. Har du nogle forslag, jeg mangler desuden et lille logo

Jeg er ikke særlig fortrolig med fotoshop så det sætter sine begrænsninger

PÅ forhånd tak

morpheuz@wanadoo.dk

Avatar billede illisher Praktikant
26. april 2002 - 13:26 #1
den er god
Avatar billede tunderblue Nybegynder
26. april 2002 - 13:30 #2
Hmm dit logo kan du jo godt lave i paint, hvis du vil animere det kan du jo altid finde et program til det feks. www gifanimator, som er et udemærket program, hmm med hensun til grafikken, så kunne du jo lave det ud af et billede af feks gården, hvor man kan trykke på forskellige vinduer og døre, håber at jeg kunne hjhælpe. mvh tunderblue
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. april 2002 - 13:33 #3
Din intro skal ikke blive ved at at spille, sad og ventede på at blive stillet vidre men der skete ikke noget, så fandt ud af man kunne klikke på billedet, det skal ske automatisk.

Der er næsten ingen grafik andet end din menu, som ikke er den fedeste. Der mangle simpelthen en masse.
Syntes ikke den sorte baggrund virker i denne sammenhæng  din overskrift er svær at læse. Syntes også teksten på menuen er svær at læse  måske fordi du har brugt bold tekst.
Du kan gøre meget mere ud af det efter min mening, prøv at sætte dig og tegne et design som du syntes det skal se ud og så prøve at lave det i et grafik program hvis du bruger sådan noget selvfølgelig.
Farverne er triste, lidt synd når der er nogle flotte billeder af stedet, kvik det lidt op med nogle friskere farver.
Sorry ikke min smag, men vi er jo så forskellige :)

/Michael Knudsen
Avatar billede morpheuz Nybegynder
26. april 2002 - 13:34 #4
Tak for kommentaren...dejligt med hurtigt respons
Avatar billede morpheuz Nybegynder
26. april 2002 - 13:37 #5
mit problem er hvordan jeg laver grafikken?? - et godt program, udover fotoshop??

- Tak for rådet om introen
26. april 2002 - 13:41 #6
Fint at man kan vælge Dansk tysk og Engelsk, men den animation ser ikke specialt godt ud på sort baggrund. Prøv med regn tekstn og et lille uanimmeret icon.

Flash (som for mig er overfløddig) er desuden på dansk, så hvis du endelig vil have dne der burde den være på den danske side og ikek intro siden.

2 <body> elementer:
<body text="#FFFFCC" bgcolor="#000000" vlink="#228b22"><BODY oncontextmenu="return false">
og så irreterende du har fjernet højre kliks menuen.
prøv også at se her: http://validator.w3.org/check?uri=http://www.stenegegaard.dk/forside.htm
koden er fyldt med fejl!

Siden er kedelig, og dyster med den mørke baggrund. Det passer sig ikke for en idylisk ferie side.

Bryder mig heller ikke om alle de Javaapllet du har på da et bedere resultat ville kunne opnås med alm. HTML / CSS og Javascript.

CSS: http://www.w3.org/TR/CSS2/
HTML: http://www.w3.org/TR/html4/
og se så på: http://www.dhtmlcentral.com

hvis du mangler en ide til at lave siden flottere, så prøv at se på www.cwd.dk hvor der er meget inspiriation at hente.

Casper // www.ildstorm.dk
26. april 2002 - 13:43 #7
morp >> http://www.gimp.org/ er et udemærket grafik program - men det er jo kun hvad man gør det til.
http://directory.google.com/Top/Computers/Software/Graphics/Image_Editing/The_GIMP/FAQs,_Help_and_Tutorials/

Hvorfor aviser du de andres svar?
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. april 2002 - 13:45 #8
morpheuz  kan deværee kun anbefale dig at bruge photoshop, da det er det eneste jeg kender til :)  Men der er jo også paint shop pro  som du også kan få en masse hjælp til her på eksperten.
Ellers kan du kigge på adobe elements  mener jeg det hedder, det er en skrabet udgave af photoshop.
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. april 2002 - 13:46 #9
kunne jeg også godt tænke mig at vide ?
Avatar billede morpheuz Nybegynder
26. april 2002 - 13:51 #10
Tak for hjælpen
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. april 2002 - 13:53 #11
morph vil lige hører hvad der var galt med min gennemgang af din side siden jeg ikke fik point ?
Var det fordi du ikke hørte hvad du gerne ville, eller hvad var grunden ?
26. april 2002 - 13:56 #12
Opretter spm. til Michael
26. april 2002 - 13:58 #13
Avatar billede morpheuz Nybegynder
26. april 2002 - 14:13 #14
kan jo kun give point en gang og synes xzxzx-kan-ikke-logge`s gennemgang gav mig hvad jeg skulle bruge,.....men mange tak for din hjælp

jeg er desuden ikke så hjemmevant her på eksperten at jeg ved hvordan tingene plejer at foregå
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. april 2002 - 14:20 #15
du kan godt give point til mere end 1 bruger.
Det du skal tænke på er at folk bruger sin tid på at gå ind på dit site og komme med konstruktivt kretik af dit site, som selvfølgelig skal belønnes, vi er her for at hjælpe dig ikke at blive røvrendt, at du så måske ikke kan bruge svaret til så meget er bare ærligt. Men alle skal høres på eksperten også selvom det måske ikke er noget du kan bruge.

Har anmeldt dig for misbrug, men kommer nok ikke så lagt at du bliver smidt ud fra eksperten, da der ikke er grundlag for det, men håber du får en advarsel. Så jeg håber du kommer lidt ind i hvordan tingende foregår på ekspeten  og vil ønske dig held og lykke frem over :)

/Michael Knudsen
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2002 - 19:33 #16
morpheuz> I denne kategori kan man ikke frasortere de svar man ikke kan bruge, da hver bedømmelse er taget ud fra den pågældende persons egen smag.
Næste gang så husk at give alle point :)

Er det fordi du mangler ideer til din side, så skulle måske prøve i en anden kategori.

Anmeldelse lukket.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2002 - 19:33 #17
john_stigers - coadmin
Avatar billede morpheuz Nybegynder
26. april 2002 - 21:35 #18
Sorry, det ved jeg til næste gang.... man skal lære noget nyt hver dag:-)