Avatar billede le_scorpion Nybegynder
26. april 2002 - 09:47 Der er 7 kommentarer

Systemkrav til Mac

Hejsa...

Til vejledningen til et spil har jeg dette spørgsmål:
Hvad svarer et PC systemkrav på Pentium 266mhz/64MB RAM til på en Mac? Jeg har brug for processor, system og ram...

/Jakob
Avatar billede aeblenet Nybegynder
26. april 2002 - 10:10 #1
Mac krav vil ca. være:

PPC-processor 200Mhz (evt. kun 180Mhz)
64MB RAM
+ ca. 2/3 HD-plads af nævnte til PC

hilsen:  http://www.aeblenet.dk
Avatar billede spe Nybegynder
26. april 2002 - 11:45 #2
Og så skal spillet være skrevet(programeret) så det kan afvikles under MacOs.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
27. april 2002 - 04:54 #3
PPC 233MHz med 128MB RAM
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. april 2002 - 04:57 #4
le_scorpion> du skal ikke se efter hvad aaa 2500 skriver. Han er beruset eller uvidende.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
27. april 2002 - 18:41 #5
aeblenet
>le_scorpion> du skal ikke se efter hvad aaa 2500 skriver. Han er beruset
>eller uvidende.

Du er vist lidt dummere end folk generelt... Ihvertfald har du en meget uheldig måde at præsentere dig selv på... Man kan næsten sige at du virker lidt dum og uvidende... At du så også drikker, ja det ville jeg jo egentlig ikke nævne, men nu startede du jo selv.

Jeg har selv mac, og sammenlignet med en windows PC kører macOS hurtigere, men der skal mere RAM til end på Windows hvis du skal afvikle spil.

Desuden springer du let og elefant hen over det faktum, at uden CPU optimering som gør at spillet kan afvikles hurtigere på en ældre powermac serie, vil spillet køre langsommere på en nyere powermac eller imac.

le_scorpion,
Prøv dog spillet af på en mac... Det reelle hukommelsesforbrug afhænger af filstørrelse, forbrug af medier osv. Hvis programmet ikke er specifikt optimeret til nogen speciel CPU serie er det lidt mere krævende.
Avatar billede aktivdata Nybegynder
17. maj 2002 - 09:31 #6
Du kan normalt regne med at 100 Mhz på mac svarer 266 Mhz på PC (* X 2,6)  Ram kan ikke rigtig sammenlignes, da systemerne er helt forskellige, selv om rammene er de samme (i nogle tilfælde) bliver de afviklet anderledes på en Mac, og ofte meget bedre. - Jeg kører kæmpe store spil med 400 Mhz og 128 Mbytes ram på min Mac, og de ville ikke se pæne ud på en PC med samme konstellation.
Avatar billede buymac Nybegynder
10. juli 2002 - 21:06 #7
Det kommer an på hvilket type spil det er, er det f.eks. et 3D shoot'em up så har grafikkortet også en del at sige, hvis det er et meget CPU tungt spil kommer det fuldstændigt an på hvor godt det er optimeret til mac. Udnytter det f.eks. velocity (G4) kan du klare dig med færre MHz i forhold til hvis det ikke gør osv..