Avatar billede gravbamzula Nybegynder
25. april 2002 - 22:24 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Seagate Barracuda

eg har lige købt en Seagate harddisk og når den har kørt i noget tid bliver den utrolig varm. Er det normalt???
Avatar billede kick Nybegynder
25. april 2002 - 22:29 #1
ja det er normalt
Avatar billede kick Nybegynder
25. april 2002 - 22:30 #2
Men du kan jo bare monter en blæser ved din harddisk som kan køle den ned
Avatar billede the_collector Novice
25. april 2002 - 22:30 #3
Har du en ide om hvad utroligt varm er? Det er vistnok normalt at en sådan fyr bliver ca. 45 grader varm. der er jo trods alt en del friktion, selv om den har væskelejer. Er den stort set lydløs? Hvis ikke, så er den defekt.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
25. april 2002 - 22:31 #4
en tommelfingerregel siger at hvis ikke den skaber sig, er den ikke for varm :-)
Avatar billede gravbamzula Nybegynder
25. april 2002 - 22:32 #5
Den er ret stille... Har i nogle links til steder hvor man kan få billige kølere?
Avatar billede the_collector Novice
25. april 2002 - 22:39 #6
www.edbpriser.dk er det bedste sted, når man skal finde priser for edbudstyr. (Måske lige undtaget mærkevarecomputere)
Avatar billede echsphilee Nybegynder
25. april 2002 - 22:40 #7
tag et kig på www.edbpriser.dk der kan man tit finde det billigste
Avatar billede echsphilee Nybegynder
25. april 2002 - 22:41 #8
to sjæle, en tanke. jeg bliver sq helt romantisk...*GG*
Avatar billede the_collector Novice
25. april 2002 - 23:01 #9
Nu du har købt en støjsvag harddisk, så vælg en støjsvag køler for din egen skyld. De er godt nok lidt dyrere, men det er det værd.

Her er et eksempel på en
http://www.coolermaster.com/products/hdd/hd.html
Den kan købes hos
www.compumail.dk
Det ser ud til at den støjer lidt mere end harddisken i sig selv gør.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
25. april 2002 - 23:08 #10
www.studiedata.dk
der kan du købe nogle ret gode kølere til harddiske samt så mange andre ting.
Avatar billede ricky Nybegynder
26. april 2002 - 01:18 #11
Det er normalt at den bliver MEGET varm. Den må faktisk blive helt op til 69 grader indeni - jvnfr. Seagate specifikationer - se evt. deres hjemmeside...
Avatar billede ricky Nybegynder
26. april 2002 - 01:19 #12
Problemet er at uanset hvilken blæser du vælger vil den larme mere end harddisken...