Avatar billede lmt Nybegynder
25. april 2002 - 13:58 Der er 7 kommentarer

Jeg mangler et administrator-password til en printerserver

D-link (DP-100) Vi har en gammel printerserver på Thyregod skole og vi vil gerne bruge den, men den forhenværende IT-ansvarlig (som i sin tid satte den op) kan ikke huske adgangskoden til den, Vi har kontaktet D-link for at få den åbnet men de vil have kvittering for at vi har købt den. den er i sin tid købt sammen med en del andet hardware og vi kan ikke finde kvitteringen. Vi mente at da vi var en offentlig folkeskole så skulle det ikke være noget problem for D-Link men de er af anden mening.

Leon Martinsen
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
25. april 2002 - 14:13 #1
Kan i ikke bare resette den. Der plejer at være en reset knap et eller andet sted på den. I skal sikkert lave en mærkelig kombination for at reesette den, men det kan D-link (eller manualen) forttælle jer

/Martin
Avatar billede lmt Nybegynder
25. april 2002 - 14:33 #2
Den kan ikke resettes (som ældre modeller hvor der er et lille hul til det og har hellerikke et batteri på printpladen man lige kunne tage af et øjeblik)
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
25. april 2002 - 14:39 #3
Hvad bruger i til at konfigurere den? Går i igennem en browser??

Hvilken del af processen er det præcis i skal angive et password??
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
25. april 2002 - 14:41 #4
Forresten så er det normalt her på eksperten at vente med at afvise et svar før man er helt færdig... :-)
Avatar billede krumse Nybegynder
25. april 2002 - 20:29 #5
jeg købte for et stykke tid siden en ISDN router fra D-link og for at få den "låst op" skulle den indsendes der var ingen kære mor den blev sendt til england
Avatar billede tm_helmer Nybegynder
25. april 2002 - 20:45 #6
Hvis der ikke er et backupbatteri i apparatet bliver konfigurationsdata nok gemt i en EEPROM af en art. Hvis I er heldige er der muligvis 2 punkter, der skal kortsluttes for at resette (på samme måde som mange bundkort), så åbn dyret og studér printet. Ellers må I nok prøve at kontakte forretningen den er købt i, og høre om ikke de har gemt en kopi af kvitteringen.

/* helmer */
Avatar billede lmt Nybegynder
26. april 2002 - 12:18 #7
Jeg undskylder at jeg afviste svaret !! Jeg er ny på dette systen og beklager !!

Vi bruger et program til at konfigurere den som følger med, men kan også bruge telnet men det kræver at man først "arper" en ip-adresse til den.

Der er formodentlig en EEPROM men jeg har studeret kortet nøje og er ikke sikker på hvor den i givet fald skal kortsluttes (som i gamle pc'eer)