Avatar billede rene-poulsen Nybegynder
25. april 2002 - 13:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

script til at oprette en fil

hej med jer.

jeg er ny i pearl og mangler et script som jeg kan arbejde lidt videre med.

jeg har egen server. køre w98
lidt om Scriptet :
en bruger kan via en side indtaste et navn i et felt og klikke OK derefter opretter scriptet en fil i et bibliotek.

Scriptet skal bruges til at oprette en counter til en bruger, jeg har counteren men kan ikke hitte u´a at lave scriptet :-(

nogen der kan hjælpe mig med det ?

Vh

Niels-Rene
Avatar billede thomasledet Nybegynder
25. april 2002 - 13:21 #1
det hedder forøvrigt perl - ikke pearl... det er ikke en stavefejl... det hedder ganske enkelt perl... og jeg har desværre ikke lige tid til at hjælpe nu... sorry...
Avatar billede cybermike Nybegynder
29. april 2002 - 11:52 #2
open FIL,">$filename";
print FIL "Det her skrives i filen";
close FIL;
Avatar billede rene-poulsen Nybegynder
29. april 2002 - 12:02 #3
hej cybermike

dit svar er egenligt godtaget så du får de 30 point :-)
Men men, scriptet skal bruges til at oprette en bruger på en server.
Og hvad skal / hvor skal filen ligge ?
Avatar billede cybermike Nybegynder
29. april 2002 - 14:23 #4
Kommer an på hvilket system brugeren skal oprettes på, hvilke omstændigheder m.m.
Avatar billede rene-poulsen Nybegynder
29. april 2002 - 17:35 #5
Hej C

Det er nu kun en w98 maskine, men den køre med en sambar server.
jeg har fået installeret INDIGOPERL på maskinen, men kan ikke helt finde ud af om det virker.

har du icq kan du fange mig på 115972915 så kan du få lov at kigge på maskinen hvis du vil..