Avatar billede yilmas Nybegynder
25. april 2002 - 12:38 Der er 13 kommentarer

server (IIS) til XP-home edition

Jeg skal til at begynde på at lære ASP.
Jeg skal bruge en Server. Jeg ved at win 2000 og XP-pro har IIS serveren, men hvad nu hvis jeg kun har XP-home ? Jeg har hørt at XP-home ikke har IIS. Hvad gøre jeg så? kan man downloade en gratis server som understøtter ASP (eks. Persenal Server ?)?

Hvad krævers der af mig hvis jeg har win XP-home
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. april 2002 - 12:45 #1
Er du sikker på at den ikke er inkluderet i XP-home edition? Ellers er jeg ret sikker på at du kan downloade den fra Micrsoft's hjemmeside.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. april 2002 - 12:51 #2
Har du kigget i Kontrolpanel -> tilføj/fjern programmer -> Windows komponenter (eller hvad den nu hedder i XP)? Hvis IIS er på cd'en, er den også på listen.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. april 2002 - 12:55 #3
Har lige fundet følgende, som vist besvarer dit ?

"Internet Information Services/Personal Web Server - Home Edition does not include the IIS Web server 5.1 software found in Pro."
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. april 2002 - 12:57 #4
Hvis du ikke har noget i mod at "pille lidt", er her et uddrag om hvordan man kan gøre det:

Running IIS on Windows XP Home Edition?
By 15 Seconds Discussion List Rating: 4.2 out of 5
Rate this article

print this article

email this article to a colleague

Philippe Asks:

I have now replaced my machine with a Windows XP Home Edition PC, which does not include PWS or any equivalent server product. Which server could I run on XP HE? I heard of Apache, but I do not know if it runs on XP HE or if it even supports ASP.

15Seconds DL Responds:

Editor's note: this is not a supported or tested solution. Attempt at your own risk. (see MSKB: Q304197).

To quote http://groups.google.com/groups?selm=3c3c9b9d.518663173%40news:

"General HOWTO for running IIS in Windows XP Home Edition.
by Richard Sandoz - Certified Java Programmer

(1) locate and edit the file C:\WINDOWS\INF\SYSOC.INF

(2) locate a section called [Components]

(3) find a line like this:
iis=iis.dll,OcEntry,iis.inf,hide,7

(4) change it to this (the iis cab in the i386 xp home folder looks to be nothing) iis=iis2.dll,OcEntry,iis2.inf,,7

(some sort of ms caching thing keeps sticking back iis.dll when I try to nuke it. quickly renaming and making hidden dir called iis.dll seems to thwart, but not worth it, so iis2.dll is good enough)

(5) I grabbed the iis.dl_ and iis.in_ from win2k advanced server cd.

I would guess similar techniques would work from W98, FP, etc. Use "EXPAND IIS.DL_ IIS2.DLL" from a command prompt Same for IIS2.INF, place IIS2.INF in C:\WINDOWS\INF and IIS2.DLL in C:\WINDOWS\SYSTEM32\SETUP

(6) Now when I did "add windows programs" from the control panel's add new programs, I had IIS options and I could even check em off. yippee - could not check em off from my xppro cd :(((

I just went with the defaulted ones though (all i needed was iis web server)

(7) It will prompt you for files. Get em from MS XP Home CDs, Adv Server CDs, C:\WINNT\SYSTEM32\INETSRV, C:\WINDOWS\I386, etc. (It will tell you the file it needs, you just need to have a searcher going, probably the CDs will have all you need)

(8) You can get to your IIS from Control Panel's Administrative Programs. I stuck in an index.html file and reconfigure IIS to work like this.
No go :(((
I right clicked on my inetpub folder and did something with shared folders.
No go :(((
I looked at the event viewer and saw the error of my ways. Go to IIS and goto Directory Security tab and click Edit button and Browse for the user setup on my laptop.

(9) Yippee, hello world from http://localhost

I won't support this solution unless paid to. I am an out of work developer looking for work.

I bought a Toshiba 5005 laptop which came with XP home. I then bought Win XP Professional. I have bunches of CDs from when I was a MSDN subscriber. From a general search on the internet I found contradictions.

Microsoft says you need professional XP to do IIS period. q310090 was yanked from their site which had the "workaround" for this.

When I tried to setup XP upgrade to pro, my laptop rebooted and hung on an xp logo with an animated graphic. I have verified this to be the case with others as well. Upgrading to xp pro isn't an option for this laptop."
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. april 2002 - 12:57 #5
Hov, det var et svar!
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. april 2002 - 13:03 #6
Hmmm......i følge "eksperter", kan det vist ikke altid betale sig at eksperimentere med sådan noget......
Avatar billede yilmas Nybegynder
25. april 2002 - 13:09 #7
Okay, det er vist lidt for dybt for mig. Er der ikke en anden måde?
Avatar billede yilmas Nybegynder
25. april 2002 - 13:10 #8
Er det kun Win XP-pro og win2000 som har IIS??
Avatar billede -sofus- Nybegynder
25. april 2002 - 13:46 #9
Ja som standart. Men det kan godt lade sig gøre på "15 seconds" metoden.
Avatar billede jeppe_k Nybegynder
09. maj 2003 - 01:54 #10
Det virker faktisk helt vildt godt, men jeg synes denne beskrivelse er en del bedre: http://www.webthang.co.uk/forum/forum.asp

Han mangler bare lidt til sidst i beskrivelsen.

Der hvor du skal ændre rettigheder helt til sidst, her er en bedre beskr.
1. START -> Alle programmer-> Administrative tools -> internet services manager. (Bruger dansk XP HOME og Engelsk windows 2000 pro (server virker også))
2. I internet services manager, højre click på "default website" og vælg egenskaber/properties.
3. Fane blad: Directory Security
4. Tryk på kanppen edit under annoumeus access
5. Tryk på edit på næste billed
6. Skriv dit "computernavn"/"Brugernavn" eller du kan browse (det skulle give sig selv).
Password kan godt være tomt
7. Herefter er der så set bare at tryk på ok nogle gange også virker IIS

Det gjorde den ihverfald for mig :) YEEEES
GOD FORNØJELSE
Avatar billede jeppe_k Nybegynder
09. maj 2003 - 01:58 #11
JEG ER SKU KED AF DET :( MEN JEG GAV EN FORKET ADRESSE OVENOVER HER ER DEN RIGTIGE. http://www.webthang.co.uk/tuts/tuts_server/iis_xph/pippo_xp.asp
JEPPE
Avatar billede phongtran Nybegynder
24. januar 2006 - 04:37 #12
det lyde godt. hvis man købe en computer med Windows Recovery CD, kan man ikke lave på denne mål.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
24. januar 2006 - 09:08 #13
Hvorfor holde en 4 år gammel tråd i live ?