Avatar billede freeman Nybegynder
30. juni 2000 - 15:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Download fra Egen computer

Jeg får snart ADSL, 256kb, og jeg regner med at min computer skal stå tændt 24timer i døgnet. Da jeg bruger mange forskellige computere, skole, arbejde m.v. ville det være genialt hvis jeg kunne downloade filer m.v. fra min computer. Men kan det overovedet køre?.. Jeg sidder med en 266Mhz p2, 64Ram..
Avatar billede snowball Novice
30. juni 2000 - 15:18 #1
Det nemmest ville nok være at installere en FTP Server på din PC. Der findes flere go'e programmer til det formål, og nogle af dem er også gratis !

http://tucows.inet.tele.dk/ftpserver95.html

WAR FTP Daemon er nok den bedste af dem der er gratis !

Snowball
Avatar billede svindler Nybegynder
30. juni 2000 - 16:22 #2
Husk lige, at hvis DU kan downloade, kan andre også gøre det, med mindre du anvender sikker software på din pc.
En windows9x er IKKE en sikker platform, hvis du først har åbnet op udadtil.
Avatar billede freeman Nybegynder
30. juni 2000 - 19:59 #3
men selve hastigheden, vil man kunne mærke at den er på en lille forbindelse ?
Avatar billede snowball Novice
04. juli 2000 - 08:16 #4
Hvis det kun er dig selv der henter fra den og den ikke står og laver diverse andre ting, så bli'r det ikke noget problem. Men selvfølgelig, så kan du jo aldrig hente hurtigere end din forbindelse kan sende !

Snowball
Avatar billede kapsel Nybegynder
04. juli 2000 - 19:09 #5
FTP server er et godt valg.

Jeg bruger selv WarFTPd, men det er lidt svært at bruge, eller, man skal lige bruge lidt tid på at sætte sig ind i det, men når man så har lært det, så virker det altså også fortræffeligt.

Syntes dog at du kan starte med programmet Serv-U.

I øvrigt, med 256kbit kan du vel hente fra din computer med cirka 30 kb/s, dvs. et alm. Word dokument kan hentes på et sekund ;)

</kapsel>
Avatar billede wako Nybegynder
08. juli 2000 - 16:49 #6
warftp er da ikke svær at bruge man skal bare bruge 10 min på at kikke på funktionerne så k'øre det bare UDEN probs
Avatar billede kapsel Nybegynder
08. juli 2000 - 16:51 #7
..man skal lige bruge lidt tid på at sætte sig ind i det..
Avatar billede snowball Novice
08. juli 2000 - 17:33 #8
Serv-U er nok en af de letteste FTP servere at sætte op, men den er desværre ikke gratis (og ja, jeg ved godt der findes råd for det, men det snakker vi som bekendt ikke om her!)

Snowball
Avatar billede kapsel Nybegynder
08. juli 2000 - 17:46 #9
Jeps, WarFTPd er 100% gratis (så vidt jeg ved ?), og det har -mange- flere funktioner..
Avatar billede arriva Nybegynder
27. juli 2000 - 20:13 #10
Jeg ville også foreslå Serv-U ftp server...
Men husk på at hvis du har bestilt teledk adsl, får du en dynamisk ip adresse... det vil sige at din ip adresse ændre sig konstant.... og hvis man kører en ftp server skal man have ip\'en til sin maskine... men det findes der også råd for, f.eks. på dynip.com kan man få et dns navn, f.eks. ftp.dynip.com og ved at installere noget software på ens pc behøver man ikke tænke mere over sin dynamiske ip. Så skal man, der hvor man nu er når man ikke er hjemme, bare sætte en ftp klient til at connecte til f.eks. ftp.dynip.com...
forresten så har tzo.com den samme service som dynip.com... tilgengælde for man en gratis 30 dags prøve tid....
Jeg tror ikke at din sikkerhed ville blive det store problem, bare sæt password på din ftp... og så sig at der kun må værer logget en client ind af gangen.
Avatar billede freeman Nybegynder
28. juli 2000 - 10:27 #11
Jeg har istedet bestilt en 512Kb hos WOL... Men tilsvære er der mange som vil have det.. Jeg har bestilt det for over 1½ mdr siden og har lige fået mail om at \"de snart får besked fra Teledk\"
Avatar billede arriva Nybegynder
28. juli 2000 - 11:29 #12
ok... så for du fast ip...
så skulle der ikke værer noget problem, bare sæt en ftp server op...
Avatar billede kapsel Nybegynder
28. juli 2000 - 11:54 #13
Se evt. http://www.eksperten.dk/spm/21556 , rart med et host, træls at huske på f.eks. 123.233.145.157 ;)