Avatar billede chen Nybegynder
24. april 2002 - 20:06 Der er 9 kommentarer

Domæne oplysninger!

Hejsa...

Jeg er ved at skifte webudbyder, da jeg næsten tror min udbyder generer mig med vilje...

Spørgsmål:
Jeg har nogle .com/.net domæner, som jeg skal ændre adresseoplysninger på pga. flytning. Jeg har bedt min udbyder om at gøre det gentagne gange, men ligesom alt andet de skal lave sker det intet. Når jeg nu alligevel, skal redeligere mine domæner, vil jeg høre om man kan gøre det i den sammehæng (altså gennem den nye udbyder). Eller skal den gamle udbyder ændre det først (som virker mest logisk for mig).

....eller hvordan gør jeg dette smartest/hurtigst?.

Koster det noget at ændre adresseoplysninger?

Chen

Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
24. april 2002 - 20:13 #1
hvis du alligevel vil skifte webhotel hvorfor så ikke abre få det nye webhotel til det...
det ville jeg gøre...
Avatar billede startfirma Nybegynder
24. april 2002 - 20:15 #2
Når du flytter til en udbyder og køber et webhotel fx, så flytter de stort set altid domænerne gratis og så vil dine oplysninger blive ændret.

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede the_collector Novice
24. april 2002 - 22:39 #3
Da det er dig, som ejer domænerne, kan du i princippet selv redelegere dem. Din nye internetudbyder, vil sikkert gerne gøre det for dig, hør dem dog hvad de tager for det. En mulighed kunne også at lægge det ud på et webhotel. De som regel gratis for dig. Det koster dog så et månedligt gebyr for at have dine side liggende på webhotel.
Avatar billede chen Nybegynder
25. april 2002 - 01:10 #4
Bliver oplysninger bare ændret? - Hvilken garanti har de så for at personen er den samme?
Avatar billede startfirma Nybegynder
25. april 2002 - 07:36 #5
Din underskrift :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. april 2002 - 11:26 #6
Din udbyder kan ændre data på dit domæne gratis, så derfor burde også være gratis for dig.

Din nye udbyder vil få adgang til at rette data, når domænet er flyttet hen til dem, så kan de også rette dine data, men skriv det hellere med i din bestilling, så du er sikker på at de laver det.

Hvis din gamle udbyder ikke har rettet det indenfor et par mails, så er det nok hurtigere hos din nye udbyder. Det tager ca. 48 timer at få rettet oplysninger for et domain.

Man bruger ikke underskrifter ved flytning af .com,.net og .org domæner.
Avatar billede startfirma Nybegynder
25. april 2002 - 11:54 #7
nå ja - glemte det var .com og .net :D
Avatar billede the_collector Novice
15. januar 2003 - 11:33 #8
Lukketid?
Avatar billede the_collector Novice
05. maj 2003 - 16:17 #9
Lukketid