Avatar billede freebie Nybegynder
30. juni 2000 - 14:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oem installation

Hvad skriver man når man vil lave en oem-installation, som brugeren selv slutkonfigurerer ??
Kan man også gøre det med office??
Avatar billede boye Nybegynder
30. juni 2000 - 17:00 #1
Hvad mener du?
Avatar billede nille Nybegynder
30. juni 2000 - 22:27 #2
På Windows CD'en ligger der resource kittet et programmet som hedder Microsoft Batch, med det kan man lave en standard konfiguration, som man kan starte en installation med:
INSTALL FIL-NAVN.INF

Så kører installationen helt af sig selv.

Men man kan ikke ændre i rækkefølgen så vidt jeg ved. Jeg går ud fra at du tænker lidt på at det er det som Compaq gør, - når man starter computeren første gang skal man indtaste Navn og Firma, men ellers er computeren køreklar??
Avatar billede pnielsen Nybegynder
30. juni 2000 - 23:34 #3
Dette virkede ihvertfald i win95, men er lidt mere besværlig end nille's svar:

En lille workaround er at gå i registry, når installationen er færdig.
Søg efter det registreingsnavn du skrev under installationen, og slet denne key.

Næste gang du starter din windows, vil den prompte dig for ny registering.

Held og lykke.