Avatar billede olai Juniormester
24. april 2002 - 11:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

forsikringssvindel eller ej ??

Hej

er det forsikringssvindel at ødelægge sin computercomputer for at få en ny på sin dyre betatlte totalforsikring.

Jeg godkender kun dokumenterede svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. april 2002 - 11:57 #1
ja
Avatar billede a1a1 Novice
24. april 2002 - 11:57 #2
læs DIN forsikringspolice....

der står sikkert at du IKKE må gøre det med vilje, men kun at hændelige uheld gælder.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
24. april 2002 - 11:59 #3
Jeg har fået nyt tastetur selvom jeg spildte cola ned i det.
Men jeg har hørt om at hvis man "kommer" til at kortslutte noget på bundkortet, så får noget nyt...
Avatar billede klatten Nybegynder
24. april 2002 - 12:02 #4
hvad tror du selv!
Avatar billede youcom.dk Nybegynder
24. april 2002 - 12:03 #5
sa selcfølgeligt er det forsikringssvindel at bevist ødelægge sin computer... det er da logik for burhøns... og er du VIRKELIGT intresseret i at resikere at få en plettet straffeattest pga. en computer?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. april 2002 - 12:04 #6
LBK nr 726 af 24/10/1986 - bekendtgørelse af lov om forsikringsaftaler:

§ 18. Fremkalder den sikrede forsætligt forsikringsbegivenheden, har han ikke noget krav mod selskabet.

    Stk. 2. Har han fremkaldt forsikringsbegivenheden ved en uagtsomhed, der under de foreliggende omstændigheder må betegnes som grov, skal det under hensyn til skyldgraden og omstændighederne i øvrigt afgøres, om erstatning skal ydes og i bekræftende fald med hvilket beløb. Ved livsforsikring og ansvarsforsikring hæfter selskabet dog fuldt ud.

    § 19. Bestemmelserne i § 18 om bortfald eller begrænsning af selskabets ansvar finder ikke anvendelse, når den sikrede var under 14 år eller på grund af sindssygdom, åndssvaghed, forbigående sindsforvirring eller lignende tilstand har manglet evnen til at handle fornuftsmæssigt.

    Stk. 2. Det samme gælder, når den handling, hvorved forsikringsbegivenheden forårsages, foretages til afværgelse af skade på person eller ejendom under sådanne omstændigheder, at handlingen må anses som forsvarlig.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. april 2002 - 12:06 #7
så du kan komme til at hænge på nogle krav fra selvskabet udover at du ikke får en krone -medmindre du dækkes under § 19
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
24. april 2002 - 12:08 #8
Min computer "kom til" at kortslutte, både skærm og pc. Jeg har også en "luksusforsikring". Men jeg må sige at jeg ærger mig over pc'ens kortslutning, fordi først efter 6 mdr. og megen togtrækkeri, fik jeg en ny computer. Den var helt ny, MEN ikke større en den gamle jeg havde - helt magen til :(

Så hvor fedt er det?