Avatar billede blaatand Nybegynder
24. april 2002 - 11:28 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

gratisDNS.dk, og hvordan skal det sættes op?

Jeg har oprettet mig på gratisdns.dk, og fået flyttet mit domaine over hos dem... problemet er dog bare lige at min side nu har været nede i 2 dage, fordi jeg ikke kan finde ud af at konfigurere det ordenligt :/
Jeg prøvede og læse deres FAQ igennem, og det sagde mig intet :(

Jeg har lavet et screendump af min konfigurationer... nogen der kan hjælpe mig igennem derfra?

www.mysms.dk/DNS.jpg
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. april 2002 - 11:37 #1
Det spøgsmål havde måske været bedre over i ASP kategorien eller lign :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. april 2002 - 11:38 #2
Du bør tilføje en *.jokester.dk til din A-record

Og ellers virker det bortset fra at 80.63.52.29 ikke er oppe
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. april 2002 - 11:39 #3
ASP? Det har intet med ASP at gøre
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. april 2002 - 11:43 #4
ASP var for at der sikkert var nogle der der brugte gratisdns selv til deres hjemmesider :)

Also, du bør uddybe det meget mere klart for mig, for jeg forstår ikke meget af det DNS shit..

mener du www.jokester.dk eller hvad?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. april 2002 - 11:45 #5
Nej, jeg mener det jeg skriver. Men du kan da også tilføje en www.jokester,dk.
Det er bare mere generelt med * i stsdet for www

Hvorfor i alverden tror du at det er ASP folk der bruger gratisdns.dk ??
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. april 2002 - 11:48 #6
Normalt plejer der at hænge mange folk på til at besvare spørgsmål i ASP... det var bare en bemærkning til at folk ikke trådte hinanden over tærene her for at komme til at svare som de gør der :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. april 2002 - 11:50 #7
Nu mp du lige styre dig. Du venter i 8 minutter og så tror du der skal
være 50 mennesker klar til at hjælpe dig.

Tror du egentlig ikke det vil blive opfattet som irrelevant støj at
stille det i ASP-kategorien? Hvad tror du ideen med disse kategorier er?
Avatar billede tody Nybegynder
24. april 2002 - 11:53 #8
I CNAME under kanonisk navn skal du kun skrive jokester.dk og IKKE www foran
Avatar billede tody Nybegynder
24. april 2002 - 11:54 #9
Hvis du skriver http://jokester.dk så fungere din side fint ;-)
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. april 2002 - 11:54 #10
Ar mand, det var en bemærkning til at fordrive ventetiden. Og ja, selvfølgelig skal spørgsmålet da stilles her.
Det var en bemærkning om at her ikke var ligeså crowded som i det andet forum... den sad måske lidt forkert, da det nok mest var en intern joke her... bare glem den :)

btw. burde de her opsætninger virke med det samme eller går der noget tid?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. april 2002 - 11:56 #11
der går en dag eller 2. Men tænd for din maskine, og se at tody har ret
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. april 2002 - 11:57 #12
set det.. neat!

kom med et svar så du kan få dine points!
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. april 2002 - 11:59 #13
localhost.jokester.dk 127.0.0.1
          jokester.dk 80.63.53.29
    mail.jokester.dk 80.63.53.26
        *.jokester.dk 80.63.53.29
Avatar billede cool-wil Nybegynder
24. april 2002 - 13:39 #14
du skal lige have din mail.jokster.dk ned i mx i stedet...
hvis den da skal bruges som mail henter(pop3)

wil/
Avatar billede blaatand Nybegynder
24. april 2002 - 13:55 #15
Hmm... hvordan skal det sættes op?

Vært
Mail udveksler
Præference
Avatar billede cool-wil Nybegynder
24. april 2002 - 16:00 #16
vært:
dindomæne.dk
mail udveksler:
din externe ipadresse
præference:
ka evt. være 10

så virker det 100%

bruger selv præsis den opsætning