Avatar billede morten-soroe Nybegynder
23. april 2002 - 22:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Diskettedrev - floppy 3,5

Hvad kan der være galt???
jeg kan godt læse fra disketten, men kan ikke gemme på disketten, windows siger at disketten er skrivebeskyttet og at jeg skal prøve en anden diskette..

Dette siger den uanset hvilken diskette jeg putter i, og uanset om den er skrivebeskyttet eller ej!!!!!!!!!!

Hvad kan være galt???
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. april 2002 - 22:51 #1
Er det kun den ene disk det er galt med?
Avatar billede fomse Nybegynder
23. april 2002 - 22:52 #2
Prøv evt. at rense drevet. Man kan få en spray med trykluft som kan fjerne støv olign.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 22:56 #3
det kan være kontrollerkablet der svigter, eller også sidder drevet lidt skævt i ophæget så den bliver upræsis
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 22:57 #4
ophæget=ophænget even
Avatar billede jtt Nybegynder
24. april 2002 - 01:19 #5
Afhængig af BIOS version kan der godt være lagt en "lås" på der forbyder dig at skrive på disketter. Denne kan fjernes
Avatar billede ulrich-54 Nybegynder
24. april 2002 - 09:13 #6
Det kan være både BIOS som jtt så rigtigt forklarer. Men jeg gætter på at du førhen har kunne skrive til din diskketter. Så problemet er opstået lige pludselig.

Derfor ville jeg udelukke BIOS som problem. Det kan være kontrollerkablet der er "knækket". Men den billigste løsning vil nok være at bare købe et nyt drev. De kan fås for under 100,-. Du skal bare bede om at få et kabel med. Så skulle det være løst.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. april 2002 - 09:35 #7
morten_soroe> kan du ikke komme med en kommentar, jeg havde indtrykket af at det var vigtigt!
Avatar billede slyhn Nybegynder
24. april 2002 - 11:47 #8
Havde samme problem
Købte en ny til 129 kr
Skiftede drevet
Nu ingen problemer
(Mekaniske og elektroniske bliver nu engang slidt, når man bruger det.
Og bruger man det ikke, ruster det op)
Mvh Slyhn