Avatar billede cyborgguy Nybegynder
29. juni 2000 - 19:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

overclocking af AMD Athlon

Jeg skal ud og købe processor.... Jeg er brændt meget varm på en Athlon, men skal det være 750 eller 800 mhz ??? Hvis jeg køber en 750, hvor meget kan jeg så clocke den til, uden vand og andre indviklede systemer, jeg har dog tænkt mig at købe en alpha køler fra acdc og en 80 w peltier . Hvis jeg har disse ting hvor meget kan jeg clocke den til, vel og mærket hvor den kører stabilt ???

Mvh/ 2mazzz
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
29. juni 2000 - 20:10 #1
www.overclocking.dk finder du MANGE informationer omkring specifikke processorer, RAM, MB m.m.

Kig der, der får du det bedste overblik.
Avatar billede champen Nybegynder
01. juli 2000 - 00:47 #2
Atholn kan holde til en hel del overclocking!!! Jeg gider ikke engang købe goldfinger-device og store peltier, vand- eller kompressorkølere. Jeg kører med Athlon 700@784 bare ved hjælp af BIOS-settings. Mit m/b er Asus K7V, og når man enabler JumperFree, kan man ændre FSB-hastighed i BIOS. Så kan det vist ikke blive ret meget nemmere.... Jeg kan dog kun bruge denne mulighed op til 784 Mhz (altså FSB: 112 MHz, Athlon'en har jo låst multiplier) Men jeg er sikker på at med peltierkøling og et goldfinger-device, kan du komme et stykke over de 800 med en 700 Mhz processor...
Jeg mener, du kan købe goldfinger på www.acdc.dk
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. juli 2000 - 11:26 #3
Blot en kommentar; 1) Vent til Athlon Tbird kommer ned i pris som AMD har oplyst det. 2) GFD kan du købe direkte hos http://www.hitit.dk
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
03. august 2000 - 20:51 #4
så skete det jeg købte en Athlon 800, og nu ligger jeg med 944 Mhz, med en standart køler og uden at have været nødsaget til at åbne processoren :-)