Avatar billede brutalis Nybegynder
23. april 2002 - 16:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lopslag

Jeg bruger en lopslagsfunktion som skal kopiere flere kolonner fra et ark over til et andet.
Det virker fint nok på de første par kolonner men der går kage i den sidste. Den sidste kolonne får mange steder værdien 4450 som er lig med værdien i kolonnens første række.

Lopslaget = =HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(F1;banan!F$1:G$2000;2;FALSK));"";LOPSLAG(F1;banan!F$1:G$2000;2;FALSK))

Avatar billede lasseo Nybegynder
23. april 2002 - 16:13 #1
Er dine data i banan! sorteret efter kolonne F?
Avatar billede askims Nybegynder
23. april 2002 - 16:17 #2
Det vil med andre ord sige at du slå op på et eller andet, og dette bruger du til at slå op til noget andet, eller?

Mit bedste bud er at opslagsværdierne i den sidste kolonne er lig opslagsværdierne i første kolonne!

ASKIMS
Avatar billede askims Nybegynder
23. april 2002 - 16:18 #3
lasseo-> Det er de vel ikke ellers ville han ikke skrive falsk som parameter i Lopslagsformlen!
Avatar billede brutalis Nybegynder
23. april 2002 - 16:29 #4
Nej de er sorteret efter kolonne A, som er en landeliste, men som du kan se er der 2 specielle værdier i starten, jeg har prøvet at slette dem men det giver samme resultat nu bare med afghanistans værdi flere steder.

[No Destination Dialed]
[Subscriber Hung Up Dialing Destination]
Algeria
Belgium
Belgium Mobile
Burundi
Cameroon
Denmark
Denmark Mobile
Avatar billede janvogt Praktikant
23. april 2002 - 16:36 #5
Det er fordi dit opslagsområde kun dækker 2 kolonner - nemlig kolonne F og G. Du skal udvide dit område, hvis du ønsker at slå op i andre kolonner.
Avatar billede janvogt Praktikant
23. april 2002 - 16:37 #6
Ellers fejler formlen ingenting. Den er lige efter bogen ...
Avatar billede brutalis Nybegynder
23. april 2002 - 21:38 #7
Tror ikke det er det som er problemet, formlen virker fint nok nogle steder på alle kolonner, men i nogle af landene går der et eller andet galt.
Avatar billede brutalis Nybegynder
23. april 2002 - 22:02 #8
Jeg kan maile arket hvis nogen gider at kigge på det, det er lidt svært at forklare hvad det er der sker.
Avatar billede janvogt Praktikant
24. april 2002 - 08:18 #9
Ok, send det bare, så kigger jeg på det.

janvogt@esenet.dk
Avatar billede askims Nybegynder
24. april 2002 - 08:18 #10
Jeg vil gerne se arket. ar_svendsen@yahoo.com

ASKIMS