Avatar billede tahoo Nybegynder
23. april 2002 - 15:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Debian Upatere php til ver. 4.2.0

Hejsa.

Hvordan updatere jeg min php 4.1.1 til php 4.2.0 på debian

har prøvet med

./configure
make
make install

Skal man lave noget andet, fx. noget i apache eller mysql ?
Avatar billede blackbyte Nybegynder
23. april 2002 - 15:24 #1
Nop - men kig evt. i din mod_php i din /etc/apache hvis du bruger mod_php
Avatar billede tahoo Nybegynder
23. april 2002 - 15:26 #2
.. i min /etc/apache er der kun følgende :

access.conf  conf  httpd.conf  httpd.conf.0  mime.types  srm.conf
Avatar billede tahoo Nybegynder
23. april 2002 - 15:27 #3
Hvordan vil du updatere php ? er det den rigtige måde jeg har gjort det på ?
Avatar billede blackbyte Nybegynder
23. april 2002 - 15:35 #4
jeg bruger mod_php, og jeg plejer bare over overskrive mine gamle filer med en ny installation..

Der plejer at stå noget om php i httpd.conf
Avatar billede tahoo Nybegynder
23. april 2002 - 16:08 #5
kan man ikke gøre det med apt-get
Avatar billede bromer Nybegynder
23. april 2002 - 19:05 #6
Når du bruger Debians pakkesystem opdaterer den selv dine pakker. Du kan f.eks. skrive

zsh> apt-get update && apt-get upgrade && apt-get dist-upgrade

.. så bliver dine pakker opdateret. Det kommer også an på hvad du har stående i din /etc/apt/sources.list. Det er listen over servere du henter filer fra med apt. F.eks. tror jeg at PHP 4.2.0 er i unstable (sid), så hvis du skifter til unstable kan det være at det lykkes.

Det kan så godt være at du ikke vil opdatere alle pakkerne til unstable.. Prøv at at se på debianguiden.dk, om hvordan du opdaterer en enkelt pakke.. mener de har noget.

/Rune
Avatar billede bromer Nybegynder
23. april 2002 - 19:06 #7
Den klassiske...
Avatar billede bromer Nybegynder
23. april 2002 - 19:06 #8
It's better to have loved and lost then to start a landwar with Russia in the winter!!!
Avatar billede arnbak Nybegynder
25. april 2002 - 10:01 #9
det er også beskrevet på debianguiden hvordan du opgradere enkelte pakker, det er jo ikke altid nødvendigt at opdatere helesystemet pga. en pakke!