Avatar billede j30 Nybegynder
23. april 2002 - 12:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

spille sted

Hej jeg er llige startet son system suporter på en skole og nu vil geg gerne have lidt styr på eleverne på skolen. Bla med hvad og hvor de bevæger sig på nettet, mit Sp er hvor er det de heletiden sidder og spiller hvad hedder denne side eller den server som de kobler sig på ???
Det er et eller andet skydespil ..
Ps jeg har programmerne til at blokke diverse side / servere...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. april 2002 - 12:30 #1
lad mig gætte Counterstrike?

de ligger lokalt på jeres LAN!
Avatar billede j30 Nybegynder
23. april 2002 - 12:32 #2
Hvad mener du lokalt på vores LAN!!!
Avatar billede -mundi- Nybegynder
23. april 2002 - 12:35 #3
Hmmm hvis du er system supporter ved du vel hvad et lan er :-))
Avatar billede sjoko Nybegynder
23. april 2002 - 12:36 #4
Der er en af eleverne der har sat den ene computer op til at agere Counter-Strike server.
Avatar billede j30 Nybegynder
23. april 2002 - 12:37 #5
Ja det gør jeg men hvad mener i med at det ligger der .HVOR LIGGER DET ????
Avatar billede -mundi- Nybegynder
23. april 2002 - 12:37 #6
Der er et hav af servere, og counterstrike spilles på mange forskellige porte også, det er næsten uoverkommeligt at blokere for dem allesammen ..
Avatar billede j30 Nybegynder
23. april 2002 - 12:38 #7
Kan jeg gå ind og fjerne det, og er det et program som de henter ned eller hvad!!
Avatar billede -mundi- Nybegynder
23. april 2002 - 12:39 #8
Det er noget de intallerer fra en cd eller andet medie, så vidt jeg ved kan du ikke hente counterstrike ned nogen steder fra, men find ud af hvad det er for et spil de spiller det gør det lettere at blokere for adgangen til det
Avatar billede -mundi- Nybegynder
23. april 2002 - 12:44 #9
Men der er en masse skydespil, alt efter hvor kraftige maskinerne er kan man altid finde en skydespil, lige fra oldskool doom til Quake III... så der er en del at holde styr på, det tager ikke mere end 10 minutter at installere et spil så det er svært at holde nede ved kun fjerne det efterhånden som det bliver installeret..

Ellers må du jo ud med riven og forhindre at eleverne kan installere noget som helst med deres logins
Avatar billede dmcn Praktikant
23. april 2002 - 12:49 #10
Nogen muligheder du har:
* Luk for alt andet end port 80 og port 21/22.
* Giv dem 30 mb plads at lege på hver, ikke en mb mere. Så har de ikke plads nok til at installere spillene.
* Fjern muligheden for at installere programmer.
* Kør log og tru eleverne med karantæne hvis NOGET unormal trafik opdages.
Avatar billede sjoko Nybegynder
23. april 2002 - 12:57 #11
Hvad for en slags skole er det???
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. april 2002 - 13:16 #12
hvis det er på jeres LAN, serveren står så kan du ikke rigtigt gøre andet en at finde dem der spiller, og slå hårdt ned på dem! fjern deres rettighedr til internette eller sådane noget!

det ved jeg at nogle skoler gør, at de fjern næsten alle deres rettigheder i xx antal dage..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. april 2002 - 15:49 #13
j30 => har du fundet ud af noget?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. maj 2002 - 08:51 #14
j30 => HALLO!
hvad har du fundet ud af?
Avatar billede j30 Nybegynder
26. november 2002 - 08:45 #15
ok