Avatar billede somdomguy Nybegynder
22. april 2002 - 17:15 Der er 8 kommentarer

Brænder+CD-rom vises ikke i stifinder/min computer = DUR IKKE

Nu skal I bare høre:

Jeg installerede min brænder, og det fungerede perfekt ved første boot. MEN ved anden boot... NIX, både CD-rom drev og brænder stod med et dejligt ?-tegn i addresse boxen og et modbydligt !-tegn i device manager...

Hvad jeg har prøvet indtil videre:
Bytte om på deres master/slave status.
Slette deres profil i device manager, og reboote.

Jeg har hørt fra en at han skulle sætte cd-rommen til harddisken og brænderen ned på bussen, men det lyder lidt dramatisk.

Er der nogen der kan give en god og klar løsning af problemet så bliver jeg en glad lille dreng....
Avatar billede connorz Nybegynder
22. april 2002 - 17:26 #1
Jeg har min hd og cd-rom på den ene IDE-controller og min brænder på den anden (alene). Det skulle gøre brænderens performance bedre, men når du nu ikke kan finde nogle af drevene, kan du jo være ligeglad med ydeevnen!! Prøv at bytte controllerne og master/slave indstillingerne, og husk at tjekke, at jumperne står rigtigt!
Avatar billede sukos Juniormester
22. april 2002 - 17:44 #2
du har garanteret fået sat et cd-drev som master, ligesom en harddsik er master, på samme ide-kabel
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
22. april 2002 - 17:50 #3
sukos:> Det tror jeg ikke, for så ville maskinen slet ikke boote...
Avatar billede sukos Juniormester
22. april 2002 - 17:53 #4
nå,nå, men nyere bundkort idag finder sgu selv ud af det!
At det så kan tage en "evighed" at starte op er en anden snak
Avatar billede articfruit Nybegynder
22. april 2002 - 17:55 #5
Sæt harddisk og en cd-rom på ide1-kabel, harddisk til master og cd-rom til slave. PÅ ide2 sætter du det andet cd-rom drev(om det er master eller slave er her underordnet). Slet drevene i fra computeren og start den så op igen. Det kan give problemer at have to cd-rom drev på samme kabel.
Avatar billede somdomguy Nybegynder
24. april 2002 - 15:34 #6
OK. Ingen effekt... Jeg har endda prøvet at få byttet brænderen...

Indstillingen var:

IDE 1 : Hardisk = master (alene)
IDE 2 : CD-ROM (slave) og Brænder (master)

Så lavede jeg det om til:

IDE 1 : Hardidsk = master og Brænder = slave
IDE 2 : CD-ROM = slave

Hvad nu???
Avatar billede sukos Juniormester
24. april 2002 - 17:33 #7
Forslag:
IDE 1: MASTER == Harddisk, og sæt den for enden af kablet.
IDE 1: SLAVE == CD-ROM, og sæt det i midten af kablet.

IDE 2: MASTER == BRÆNDER, og sæt den for enden af kablet.

Sikrer dig at jumperne sidder korrekt i forhold til deres placering på kablet. (Sidst == Master, i midten == slave)
Avatar billede masterofdisaster Nybegynder
25. april 2002 - 11:19 #8
sikker på dine jumpers sidder rigtigt