Avatar billede hp-power Nybegynder
22. april 2002 - 10:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

linux eller windows.

jeg tænker på at skulle prøve linux med jeg ved ingen ting om det. og har aldrig prøvet at installer en linux..

hvilken linux skal jeg vælge ?
Er linux til at installer for nybegynder ?
Er de normale hardware kompatibel med Linux ?

...
Heino

Avatar billede pryds Nybegynder
22. april 2002 - 11:23 #1
Jeg fik mandrake linux installeret for 2 uger siden på min desktop, og det virker bare fint : )

Jeg vil dog anbefale dig at få lidt hjælp fra en som kender til linux. Der er en del nye ting man lige skal være klar over.
Avatar billede pryds Nybegynder
22. april 2002 - 11:24 #2
Et godt link: http://www.sslug.dk/
Avatar billede pryds Nybegynder
22. april 2002 - 11:28 #3
"Er de normale hardware kompatibel med Linux ?"

Det er nok en god ide at undersøge om der findes en driver til dine ting.

Men den kunne finde drivere til alle mine ting, også mit ati grafik kort som win2000 ikke kunne finde.
Avatar billede arnbak Nybegynder
22. april 2002 - 12:25 #4
Mandrake går for at være en ret nem linux, men du lærer nok ikke så meget basal linux/unix ved at installere det. Det minder mest af alt om en windows installation.
Så ja linux er til at installere for en nybegynder. Men læs nogle bøger om det inden du hopper ud i det. http://www.sslug.dk/linuxbog

Ja linux understøtter alt den gengse hardware, bare du sørger for at vælge en af de nyeste udgivelser af f.eks. mandrake kan jeg ikke se nogle problemer.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
22. april 2002 - 12:35 #5
af alternative distributioner kan nævnes

http://www.debian.org
http://www.redhat.com

ikke alle bryder sig om mandrake...
Avatar billede arnbak Nybegynder
22. april 2002 - 14:38 #6
Ja eller Suse, slackware og gentoo for densags skyld :)
Avatar billede hp-power Nybegynder
22. april 2002 - 16:44 #7
jeg arbejder meget med billeder kan det og så lave sig gøre i linux og kender i nogle programmer det er vel ejnet til det, jeg arbejdet med bib. med 500 filer og op efter.

Heino