Avatar billede kerteminde Nybegynder
22. april 2002 - 00:41 Der er 21 kommentarer

Stor Harddisk

Jeg kan ikke få min Partition Magic 7.0 , til at NTFS min  harddisk på 120GB. Jeg får en fejlmeddelelse.

Jeg har en lille harddisk på 15GB til mit styresystem, som er Disk 1. (Master)
Så har jeg den store harddisk på 120GB til programmer og andet. Den er så Disk 2 (Slave).

Er der nogen som har en måde til løsning på dette.

/Kerteminde
Avatar billede triumph10 Nybegynder
22. april 2002 - 00:45 #1
hvad mener du? kan du ikk se din 120 GB ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. april 2002 - 00:45 #2
har du prøvet at lave den til fat32 først?
Avatar billede nonick Nybegynder
22. april 2002 - 00:47 #3
formater den igen og prøv
Avatar billede krukken Juniormester
22. april 2002 - 00:47 #4
Ja, hvilket filsystem har du på den nu! Jeg mener også at der er en begræsning for hvor stor en partition en NTFS kan være!
Avatar billede krukken Juniormester
22. april 2002 - 00:48 #5
Prøver lige at finde nogle informationer!
Avatar billede triumph10 Nybegynder
22. april 2002 - 00:48 #6
Hvad er det han mener kan han ikk indentificere hans nye HD?

der ska jo installeres software til de nye 120 GB
men nu ved jeg jo ikk hvad du mener kerteminde?
Avatar billede krukken Juniormester
22. april 2002 - 00:56 #7
http://www.digit-life.com/articles/ntfs/index.html

Måske kan du finde løsningen har?! Her er i hvert fald en masse information om NTFS!
Avatar billede kerteminde Nybegynder
22. april 2002 - 00:58 #8
Jeg kan godt se min 120 GB hardisk i Partition Magic 7,0.
men når jeg vil formatere den i partition magic 7,0 vil kun formatere i NTFS-format men so er det jeg får fejl meddelelse.

I mappen "Denne Computer" vil den kun formatere 32GB.

NB: Jeg køre med WinXP DK
Avatar billede halifax Nybegynder
22. april 2002 - 01:07 #9
Når du kun kan formatere 32GB er det uden tvivl fordi du er løbet ind i BIOS limitering. Du skal nok have BIOS opgraderet for at undgå denne begrænsning, eller omgå den med Disk Manager 2000 fra IBM
Avatar billede kerteminde Nybegynder
22. april 2002 - 01:12 #10
Jamen Partition Magic 7,0 kan jo godt se 120GB

Maskinen er en Pentium 4, 1,6 GH med 512 MB ram. 2 mdr gammel. den har den nyeste Bios opdatering.
Avatar billede halifax Nybegynder
22. april 2002 - 01:16 #11
Indrømmet, så lyder det mærkeligt. Og BIOS er indstillet til at bruge store diske? ATA100/133
Avatar billede kerteminde Nybegynder
22. april 2002 - 01:19 #12
Jeg ved ikke hvad du mener med ATA100/133.

Det er en Fujitsu-Siemens Model Scenic T
Avatar billede halifax Nybegynder
22. april 2002 - 01:27 #13
Er 15GB disken en ældre sag i en ny(ere) PC, som måske kun kører ATA33 som master, for så vil slaven også gøre det. De sidder jo på samme IDE kanal. Hvis det forholder sig sådan, kan du med fordel sætte en evt. cd-rom (også ATA33) som slave, og flytte den store disk over på Secundary IDE kanal som master.
Avatar billede kerteminde Nybegynder
22. april 2002 - 01:34 #14
Den 15GB harddisk fulgte med maskinen.?
Avatar billede halifax Nybegynder
22. april 2002 - 01:54 #15
Jeg tror først du skal have overvundet begrænsningen med at Denne Computer kun ser 32GB. Du skal nok i BIOS og se under Integrated Peripherals (eller noget tilsvarende i din bios) for at sætte Primary og Secundary IDE kanalerne til PIO, UDMA og auto.
Under Standard Cmos Setup (eller Features) skal indstillinger for IDE kanaler stå på AUTO så bios selv finder indstillinger og størrelse på tilsluttede diske.
Kan du i BIOS se din ny disk som 120GB?
Avatar billede niklaj Nybegynder
22. april 2002 - 12:23 #16
Jeg havde nogen lunde samme problem med at Partition Magic 7.0 lavede en fejl når jeg prøvede at lave noget med harddisken(60 GB). jeg fandt en 98 start disk og partionerede den i Fdisk, hvorefter jeg formaterede harddisken i winXP. Nu fungere det fint.
til alle jer som mener at han skal opdatere bios og tjecke om det er ATA 100/133 så er det lige meget, for Partition Magic 7.0 kan jo godt se at det er en 120 GB harddisk.
Avatar billede kerteminde Nybegynder
22. april 2002 - 12:29 #17
Niklaj:
Jeg har også prøvet at lave en Fdisk via min win98 startdisk, men Fdisk kan ikke oprette en NTFS partition.

Niklaj:
Ellers lyder det fornuftigt det du er kommet med.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
22. april 2002 - 14:43 #18
Så lav en fat32 partition, formatér den, og brug partitionmagic til at ændre den til ntfs-formatet!
Avatar billede halifax Nybegynder
22. april 2002 - 16:28 #19
Convert a FAT Partition to the NTFS File System

Click Start, click Programs, and then click Command Prompt.

In Windows XP, click Start, and then click Run.

At the command prompt, type CONVERT [driveletter]: /FS:NTFS.

Convert.exe will attempt to convert the partition to NTFS.

NOTE: Although the chance of corruption or data loss during the conversion from FAT to NTFS is minimal, it is best to perform a full backup of the data on the drive that it is to be converted prior to executing the convert command. It is also recommended to verify the integrity of the backup before proceeding, as well as to run RDISK and update the emergency repair disk (ERD).

Fra  http://www.xp-erience.org/sections.php?op=viewarticle&artid=30
Avatar billede halifax Nybegynder
22. april 2002 - 16:31 #20
Den fulde Microsoft artikel
How to Use Convert.exe to Convert a Partition to the NTFS File System
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314097
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 03:07 #21
lukketid?!