Avatar billede neo86 Nybegynder
21. april 2002 - 15:39 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Ny Computer hvilket windows ???

Jeg skal have købt mig en ny computer, og det bliver en
selvbyggermaskine med: "CPU --> Athlon XP +1800" RAM --> 752 MB SD" "Motherboard --> MSI Turbo2". Nu vil jeg gerne vide hvilket windows jeg skal have med til den, jeg har fået valget mellem: Win 98 SE, Win ME, WIN 2000 PRO, WIN XP. Jeg skal bruge min nye computer til at spille på og arbejde med, og surfe på nettet, nok mest til at spille på. HVILKET WINDOWS SKAL JEG VÆLGE ???

PS: Det er fordi jeg hart læst at win XP ikke skulle være særlig godt til at spille på, det læst jeg i "PC PLAYER" Så der for er jeg kommet i tvil.
Avatar billede the_email Nybegynder
21. april 2002 - 15:41 #1
Win XP Pro, det er hammer stabilt, og jeg har været ude for et spil ikke kunne køre, så satte jeg det program til at kører som under Win98/ME, og det virkede fint.

TheEmail.
Avatar billede tblaster Nybegynder
21. april 2002 - 15:42 #2
Jeg kan ikke sige andet end at til de maskiner vi sælger i firmaet der bruger vi windows xp ... og det er med msi tubo2 bundkortet som du oz vil have!

Xp er en af de systemer som jeg har oplevet der køre mest stabilt sammentidig med at det stadig er multimedia venlig! Det er kun de aller ældste spil som ikke funker under den!

Det du bare skal regne med er at når du har inst. maskinen med driver og alt det ... SÅ LAD VÆRD MED AT OPDATER DRIVERNE ... altså hvis det ikke er fordi at de ikke virker! Det går nemmelig galt af og til når man opdater driverne. Men sådan er det oz med de andre os'er!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. april 2002 - 15:43 #3
Windows 2000 helt klart!

jeg har haft prøvet winXp flere gang, men det ender ALTID med at jeg starter forfra med Windows 2000
Avatar billede seraphiel Nybegynder
21. april 2002 - 15:44 #4
Synes Win2k varmt kan anbefales.. Jeg sidder her med XP og det er sgu ikke lige så stabilt..
Avatar billede wosylus Nybegynder
21. april 2002 - 15:51 #5
Kan både anbefale XP og 2000. Begge styresystemer virkelig stabilt, dog vil jeg nok sige, at 2000 er mest stabilt. Lige nu kører jeg med XP, og jeg er ekstremt tilfreds, da det er meget multimedie-venligt. Hvis du skal bruge computeren til at spille hovedsagligt, vil jeg nok anbefale XP fremfor 2000.
Avatar billede fnaz Nybegynder
21. april 2002 - 16:01 #6
Kommer jo meget an på hvad du skal lave med din computer..

Men vil generelt anbefale Windows XP.. Det er 100% stabilt - hos mig ihvertfaldt.. Eneste problem er at noget hardware ikke har fået udviklet XP drivere endnu..men dette kan somregel løses ved bare at bruge windows2000 driverne..
Avatar billede trismegistos Nybegynder
21. april 2002 - 20:04 #7
AMD har nogen problemer med at køre W2k , der findes dog patches , ellers ville jeg også klart anbefale W2k pro. XP er for ustabilt og den første SP kommer til sommer men indtil da kan man lige så godt vente. Jeg vil foreslå dualboot Win 98se/ W2k pro hvis du kan køre W2k.
Her er patchen til kombinationen AMD/W2k :
http://www2.amd.com/Agreement_Handler/1,,871_2367_92,00.html?redirectURL=/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871_2367,00.html
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. april 2002 - 20:06 #8
trismegistos => hmm jeg har en AMD og har ingen probz, og kender ikke den patch! (før nu, da du linkede til den!)
Avatar billede trismegistos Nybegynder
21. april 2002 - 20:41 #9
Det skal heller ikke forstås som om at ALLE computere med en AMD cpu har problemer med W2k , hvorfor jeg også foreslår dual-boot , men siden AMD selv erkender problemet og har lavet en patch må der jo være noget om det. :)
Jeg ville bare forberede neo86 på at der kan opstå problemer og så give mit besyv med omkring styresystemer fra MS.
:)
Mvh./
Avatar billede the_email Nybegynder
16. september 2002 - 19:21 #10
Takker for point; måske et lidt retorisk spm. men valgte du WinXP?
Avatar billede neo86 Nybegynder
18. september 2002 - 16:54 #11
Win XP PRO. Køre S.... Godt
Avatar billede tblaster Nybegynder
18. september 2002 - 21:07 #12
Det er et kanon valg ... glæd dig til at den danske servicepack kommer med mindre du har en engelsk version og allerede har hentet sp1 og inst. den ... der er rettet en del dejlige sikkerheds ting og andre små ting!