Avatar billede kragekjaer Praktikant
28. juni 2000 - 13:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HVORFOR lyd=stream=>stor fil

Hvordan kan det være at min .swf fylder 335 kb når jeg sætter lyden til Stream, ellers fylder den kun 125 kb??????
Avatar billede silva Nybegynder
28. juni 2000 - 13:31 #1
Fordi nå du streamer lyden, "tvinger" du filmen, til at følge lyden, og så kræver det mere....mener jeg :)
Avatar billede yonzie Nybegynder
05. juli 2000 - 21:19 #2
Nu ved jeg ikke en gang hvad .swf er, men det kunne tænkes at der var nogle data som man nemt kunne putte ind sidst i filen, men som man skal bruge under afspilningen og derfor ikke kan putte tilsidst ved streaming

mine 0.25 kr...
Avatar billede endelt Nybegynder
11. juli 2000 - 10:04 #3
Når du streamer lyd i flash, bliver lydene opdelt i små bidder - som knyttes til hver enkelt frame i swf-filen.
Derfor overtager lyden styringen af filmens afvikling (ellers ville lyden begynde at "klippe") og gør det muligt at streame swf-filen og den (endnu) ikke færdig loadede lyd.
Men problemerne ved at bruge stream frem for event er dels at lyden i nogle tilfælde bliver i dårligere kvalitet (pga. de mange opdelinger) og at .swf bliver større (igen pga. de mange opdelinger frem for en samle lydfil).
Avatar billede kragekjaer Praktikant
17. juli 2000 - 09:28 #4
er der nogle som har et godt råd i den forbindelse?