Avatar billede joab Nybegynder
20. april 2002 - 19:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Menu i Access som i Outlook-panelet

Er der nogle der ved om man kan lave en menu i Access som fungerer på samme måde som i Outlook (Outlook genveje, Mine genveje, Andre genveje)?
Avatar billede terry Ekspert
21. april 2002 - 11:15 #1
seem to recal that this question has been up before!
There is no quick and easy way to do this in Access, you will have to make it yourself.
Avatar billede faroe Nybegynder
22. april 2002 - 12:02 #2
23. april 2002 - 08:27 #3
Du skal enten lave den selv (Har gjort det, men det tager lang tid og kan ikke beskrives i ord her, da der er alt for mange trin)

Alternativt kan du hente ocx'er (ActiveX-komponenter) som kan gøre det.
Her er en ok kodet OCX, som laver hvad du efterspørger:

http://www.planetsourcecode.com/xq/ASP/txtCodeId.14855/lngWId.1/qx/vb/scripts/ShowCode.htm

En anden (som jeg dog ikke selv har fået til at virke helt):
http://www.vbaccelerator.com/codelib/listbar/listbar.htm

/Thomas
www.makeiteasy.dk
Avatar billede faroe Nybegynder
23. april 2002 - 10:39 #4
Thomas > Har du lavet en?, jeg vil gerne  få en sådan en kode
er den noget som du giver vider/sælger?
/ faroe
23. april 2002 - 15:42 #5
Hej Faroe

Det skal lige siges at det, jeg har lavet ikke giver mulighed for at brugeren selv kan tilføje/fjerne shortcuts, som man kan i Outlook. Denne funktion er heller ikke så relevant i en alm. Access-database.

Det ligger for meget arbejde i det til at jeg har lyst til at forære det væk (jeg lever trods alt af at sælge løsninger :)

Min løsning er desuden ikke sådan lige at flytte over i et andet system, uden at koden skal tilpasses (jeg har kun haft brug for det én gang, så jeg har ikke fået forædlet koden endnu - sorry ;)

Hvis du kan forklare mere præcist hvilke knapper, der skal være og i det hele taget beskriver hvad du vil med den, vil jeg meget gerne give dig et tilbud på hvad det vil koste at få mig til at lægge det ind i et eksisterende system
Skriv til tj@makeiteasy.dk