Avatar billede ulrich-54 Nybegynder
20. april 2002 - 09:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Psion Dacom GoldCard Netglobal 56k 10Mb Ethernet

Hejsa

Jeg har fået nogle seriøse problemer med mit kort.
Jeg har installeret WinXP og kan ikke længere få kortet til at virke. XP vil ikke installere drivere til Win2000. XP kommer frem med en fejlbesked om at drivere ikke er certificeret.

Er der nogen der ved hvor pokker jeg kan finde en driver til dette kort, der er til WinXP?

Jeg har ledt grundigt på deres egen site, og syntes ikke at kunne finde en kvalificeret driver der...

Dette er nok ikke jordens nemmeste spm. derfor point antallet. Jeg har kigget efter andre spm. af samme karakter herinde, men synes ikke at der er noget...

Help me...Jeg skal bruge den driver til at komme online på min bærbar.
Avatar billede thda Nybegynder
20. april 2002 - 16:48 #1
Du kan godt installere en drivere, selvom windows brokker sig over at den ikke er certificeret.
At en driver er certificeret betyder bare, at microsoft har testet og godkendt driveren, det betyder ikke at den ikke virker.
Prøv bare at installere den, og se hvad der sker. Windows fortæller dig hvis den ikke virker.
Avatar billede ulrich-54 Nybegynder
21. april 2002 - 11:29 #2
Har prøvet det. WinXP fryser. Eller mere præcist, så fryser hele maskkinen når jeg prøver at installere den officielle win2000 driver.
Avatar billede robotten Praktikant
22. april 2002 - 08:49 #3
Her skal man registrer sig, for at kunne komme til download sektionen, hvilket jeg nok vil mene du roligt kan gøre (men pers. mening er dog, at det er noget pjat, og kunne aldrig finde på at indtaste "ægte" oplysninger sådant et sted...):

http://213.38.235.180/mypsion/Login.asp
Avatar billede ulrich-54 Nybegynder
24. april 2002 - 09:09 #4
Yup. Det har jeg også prøvet. De har kun en Win2000 driver, som jeg ikke kan få XP til at installere. Det som jeg er på jagt efter er vel en modificeret Win2000 driver, så den virker med WinXP.

Jeg ved at det er meget at spørge om, men det skulle undre mig om jeg er den eneste der er løbet ind i dette her problem.
Avatar billede robotten Praktikant
24. april 2002 - 09:10 #5
Tilsyneladende ;)
Avatar billede robotten Praktikant
24. april 2002 - 09:16 #6
Har du undersøgt hvad et nyt kort vil koste? Mange producenter laver ganske enkelt ikke XP support på deres lidt ældre produkter.
Avatar billede ulrich-54 Nybegynder
25. april 2002 - 12:46 #7
Nej jeg har endnu ikke kigget på prisen for et nyt kort. Men jeg ved at de ligger omkring 600 - 1000,- for et kort, og det er sgu dumme penge at smide efter et nyt kort, når det er en simpel omskrivning af en driver. (hvis sådanne noget er simpelt)
Avatar billede robotten Praktikant
25. april 2002 - 12:59 #8
Her er en manual til sådan en fætter:

http://wwss1pro.compaq.com/support/reference_library/viewdocument.asp?countrycode=1000&prodid=84|Deskpro+EN+Series&source=12YJ-0502C-WWEN.xml&dt=18

Den tager lidt til at hive hjem...  men måske du kan blive klogere af den.
Avatar billede robotten Praktikant
25. april 2002 - 13:00 #9
Hov...  glem sidste indlæg, lagt i forkert spm.  ;)
Avatar billede ulrich-54 Nybegynder
25. april 2002 - 15:21 #10
*G* Øv nu troede jeg ellers lige at der var lidt hjælp at hente der.

Men du gav mig en anden ide. Er det muligt at finde en vejledning eller manual hvor man kan omskrive driveren, så den kan passe ind i WinXP?
Avatar billede robotten Praktikant
29. april 2002 - 08:15 #11
Tror det ikke, er det ikke mere Linux, Unix og BSD og sådanne systemer man compiler sine egne drivere. Til Xp vil vil det nok være et sandt mareridt.
Avatar billede ulrich-54 Nybegynder
17. maj 2002 - 18:55 #12
-.
Avatar billede robotten Praktikant
21. maj 2002 - 08:35 #13
Så meget for det arbejde ;)
Avatar billede robotten Praktikant
10. juni 2002 - 09:36 #14