Jeg faldt lige over et indlæg fra "prodic" et andet sted...
Hvad siger I til det ?
Webmasteren styrer den daglige drift af webtjenesten og sørger for at rapportere fejl, moderere indlæg og mange andre praktiske ting. Det er også webmasterens rolle at være kommunikationsansvarlig for webtjenesten. En webmaster kan også kaldes en webredaktør, en projektleder eller en siteansvarlig, og så kan opgaverne udvides med blandt andet visionær tænkning og strategisk udvikling.
Registrer alt om de besøgende lige fra browsertype til nationalitet. Meget kan klares pr. automatik og visse ting bliver man nødt til at spørge om. Gode statistikker og brugerinformationer skal understøtte salgsarbejdet, når der skal sælges annoncer.
Få brugerne til at tilmelde sig nyhedsbreve og anden direkte kommunikation. Databaser og e-mail adresser er webstedets guld.
Se til at webtjenesten er registreret på flest mulige søgemaskiner.
Vær hurtig og effektivt til at svare på brugerhenvendelser - ligegyldigt om de kommer via e-mail, telefon eller brev.
Opdater webtjenesten tit og ofte. Der skal helst nyt indhold på hver dag.
Undgå urelevante reklamer. Handler webtjenesten om fodbold, giver det et dårligt indtryk med reklamer for Tampax.
Er firmanavnet ikke direkte genkendeligt i domænenavnet, giver det et dårligt indtryk. Det samme gælder også, hvis webstedet ligget på tredieparts-servere som FortuneCity eller GeoCities.
Links, der ikke virker, trækker meget fra troværdigheden.
Stavefejl vidner om useriøsitet og ubearbejdet indhold. Undgå stavefejl som pesten.
sakset herfra:
http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=1785Definitionen stemmer fint overens med mine ideer om en webmaster