Avatar billede gawc Nybegynder
27. juni 2000 - 17:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gammel Motherboard, hvor meget kan det ?

Jeg har et ASUS P5A Super 7 Mainboard, med nyeste BIOS ( 1.07 ).
Hvor stor processor kan den klare ? jeg har en AMD K6-2 400 MhZ i den i øjeblikket, somi manuallen står er max.

men er usikker om den kan klare AMD K6-3 4-500 MhZ, da der ikke står noget om dette, da manualen er før dennes tid, også info fra deres hjemmeside er ret gamle.

Er der en der kan hjælpe mig med info om den evt. kan kalre sådan en "stor" CPU ??

~Gawc
Avatar billede grunken Nybegynder
27. juni 2000 - 19:39 #1
Hvis den kan køre 100 X 5, så er det vel ikke noget problem...

Det er så bare ? om de nye instruktioner i k6 - 3'eren understøttes.

Men ellers bliver den bare fundet som en k6-2

-Grunken
Avatar billede naesager Nybegynder
27. juni 2000 - 21:32 #2
Det er altid bedre at overholde det som er standart i manualerne til motherboardsne (; som grunken skriver kan man jo bare prøve sig frem men sikkert er at den ikke køre optimalt hvis  fabrikanten ikke kan godtage det, selvfølgelig er der altid den sag at cpu'en ikke var lavet på bundkortets tid men    hold dig heller til manualen.

Andreas
Avatar billede morten_b Nybegynder
28. juni 2000 - 10:05 #3
Hvilket motherboard er det, så skal jeg finde ud af det?
Avatar billede morten_b Nybegynder
28. juni 2000 - 10:12 #4
Jeg må være ved at blive blind på mine gamle dage...P5A!

Et Asus P5A understøtter desværre IKKE K6-3 processoren og du må derfor nok ud at investere i et nyt motherboard hvis du vil opgradere (Super7 er vist ikke så dyre mere...)

Yderligere oplysninger kan findes her:
http://www.asus.com/Products/Motherboard/Pentium/P5a/index.html
Avatar billede champen Nybegynder
01. juli 2000 - 01:12 #5
Med den BIOS, der er lidt nyere en din, er fejlen med speed-detection på en 500 mhz K6-2'er ordnet, så med denne bios (1007A) kan den ihvertfald køre de 500 mhz. Håber dette hjælper..

Download:
http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/sock7/ali/p5a/al5i107a.zip

eller
http://www.asus.com.tw/Products/Motherboard/bios_socket7.html#p5a

/champen