Avatar billede torben Nybegynder
18. april 2002 - 19:12 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Min pc fyser efter kort tid

Davs...
Min pcer er begyndte på at fyser ca 5min efter opstart... især hvis pcen bliver brugt meget.... jeg har lige geninstallert windows2000 pro men det hjalp heller ikke... har tjekt om alt hardware sidder som det skal....
her er hvad der sidder i min computer:

PIII 733
Asus V770 deluxe Gefore2
Ram 384 Pc133
Soundblaster live Value
WestenDigtal 120GB
Cd-R creative 8X
Cd-R Medione 32X

lige nu har den kørt i 10min, men jeg bruger også kun IRC og IE6.0

Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig.... haster lidt:)

Venlig hilsen Torben
Avatar billede -goa- Nybegynder
18. april 2002 - 19:13 #1
Har du clokket den?
Avatar billede torben Nybegynder
18. april 2002 - 19:14 #2
nej
Avatar billede hub Nybegynder
18. april 2002 - 19:15 #3
Tjek lige temp. i BIOS
Avatar billede backside Nybegynder
18. april 2002 - 19:15 #4
Er der meget skidt og møg i din cpu køler?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. april 2002 - 19:16 #5
det lyder som overophedning af din computer
check temperaturen i bios og kører alle blæsere
også dem på chipset hvis der er sådanne
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. april 2002 - 19:17 #6
tjek eventuelt spændinger i bios på dit bundkort.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. april 2002 - 19:18 #7
Prøv at gå ind i computer management og se om der skulle være nogle fejl-rapporter eller advarsler.
Hvilket bundkort har du og er BIOS opdateret til en 120 Gb HD ?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. april 2002 - 19:20 #8
har du installleret nyt hardvare for nyligt
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. april 2002 - 19:22 #9
Når den fryser kan du så ikke lukke programmerne ned enkeltvis for at se hvad der får den til at crashe , dette er jo en mulighed i W2K i modsætning til W98.
Avatar billede torben Nybegynder
18. april 2002 - 19:23 #10
okay System var på 28 grader
Cpu på 32 grader

alle blæsere kører... Hdd cpu og grafikkort

Spændinger i bios?

det er et abit bundkort... kan ikke se hvilken udgave...  ja den er opdateret.. jeg har kørt fejlfrit i ½år men denne opsættning....

Torben
Avatar billede torben Nybegynder
18. april 2002 - 19:24 #11
nej jeg har ikke installert noget....

trismegistos... ned fordi den fyser fuldstændig, kan ikke gøre noget som helst....
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. april 2002 - 19:26 #12
Har du SP 2 og nye grafik/lyd/net drivere installeret under W2K ?
Avatar billede torben Nybegynder
18. april 2002 - 19:27 #13
SP2 har jeg ikke... men ellers er den opdatert til max
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. april 2002 - 19:27 #14
Får du BSOD eller fryser den bare op og du kan ikke bruge CTRL-ALT-DEL ?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. april 2002 - 19:27 #15
det kunne også lyde som en ram fejl da den kommer nu og hvis den ikke er blevet behandlet antistatisk så kommer fejlene altid efter et stykke tid
Avatar billede torben Nybegynder
18. april 2002 - 19:31 #16
den fyser bare... eneste ting er at slukke og tænde igen....

Doctor6000 ram er 1-1½ år gamle kan de komme så langt tid efter? og hvad kan jeg gør ved det hvis det er det?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. april 2002 - 19:33 #17
ja det kan også ske efter den tid prøv at tage en block ud af gangen. dog er dette ikke nok hvis computeren kun bruger feks. 116 mb på det tidspunkt hvor computeren går ned kan det også være at du skal bytte dem
hvis du forstår hvad jeg mener
Avatar billede torben Nybegynder
18. april 2002 - 19:35 #18
damn jeg tro jeg kom til at trykke på accsepter svar:(

doctor ja okay:)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. april 2002 - 19:35 #19
en block = 128 Mb så hvis computeren bruger 116 Mb kan det kun være en block den bruger på dette tidspunkt
hvis du så bruger Pcén meget bruger den måske 190 Mb ram og derved 2 blokke hvis så fejlen ligger i blok nummer 2  fryser din pc først når den benytter block nummer 2
Avatar billede torben Nybegynder
18. april 2002 - 19:36 #20
jep jeg tester den lige
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. april 2002 - 19:38 #21
ok
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. april 2002 - 19:39 #22
Jeg har en formodning om at det er en hardware fejl så mit råd er at prøve med en minimal opsætning og udvid systemet derefter , om ikke andet så burde du finde fejlen på den måde.
Jeg går ud fra at dit creative drev er en brænder , hvis ikke så prøv at fjerne den fra systemet , gamle "ikke-atapi" drev kan få systemet til at hænge.
Avatar billede torben Nybegynder
18. april 2002 - 19:52 #23
okay ram er det samme... det hænger sig i begge to....
men min mus begynder at hakke hver gang jeg starter IE og Exploder, de er jo det samme program.. kan det være windows 2000 der fyser pcen?

trismegistos... okay
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. april 2002 - 20:03 #24
lyder stadig som en hardware fejl
gør som trismegistos siger start med et minimum af 1 HD 1 Ram blok og grafikkort og forøg så med 1 ting af gangen til problemet opstår
Avatar billede torben Nybegynder
18. april 2002 - 20:08 #25
okay vender tilbage imorgen med svar om hvordan det har gået:)

Takker for den hurtige hjælp guttere

Torben
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. april 2002 - 20:10 #26
ok snakkes i morgen
Avatar billede trismegistos Nybegynder
18. april 2002 - 21:05 #27
Held og lykke.
Mvh.
Avatar billede torben Nybegynder
20. april 2002 - 11:23 #28
ja jeg sidder stadig med samme problem..... jeg går ud fra at det windows der er noget galt med, da den kommer en bunke fejl hver gang jeg starter et program, cden er også lidt ridset så det er nok fejl på cden.
kan være jeg skal invenstere i Xp. Jeg vender tilbage med en opdatering i næste uge.

Takker
Torben Jensen
Avatar billede trismegistos Nybegynder
20. april 2002 - 13:26 #29
ok.
Avatar billede zappznip Nybegynder
20. april 2002 - 23:08 #30
Har Haft En pc der osse Frøs hele tiden... Problemet med den var STRØMFORSYNINGEN....  Prøv lige at få Checket den....

Good Luck
Avatar billede torben Nybegynder
26. april 2002 - 16:08 #31
okay min pc er virkelig på dybet vand.... Jeg har vist fået en virus et sted i mit hardware.... så jeg har lavet en post i virus forumet....
vender tilbage når der sker noget nyt....

hilsen Torben