Avatar billede abdulrich Nybegynder
18. april 2002 - 12:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Deling af mapper

Jeg har problemmer med at andre bliver nægtet afgang til mine mapper jeg har til deling. Min guestaccount er enabled og der er sat kode på. Mit filsystem er NTFS, og jeg ved der er noget med at man kan sætte permissions på mapper o.l, men jeg kan ikke få det til at virke. Skal de andre personer oprettet som bruger på min comp. eller kan det gøres ved hjælp af en guestaccount?
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
18. april 2002 - 12:35 #1
Jeg har aldrig brugt en guestaccount men jeg har en login til hver på min winxp computer og har ingen problemer til deling af mapper.
Så ja du skulle opret login på din computer. Den fungerer i hver fald fint hos mig.
Avatar billede greek Nybegynder
18. april 2002 - 12:38 #2
Inde ved dine tcp/ip indstillinger kan du vælge om der skal være brugernavn på eller ej. Hvis du har markeret at der skal være brugernavn, skal du bruge det samme navn på begge computere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. april 2002 - 12:39 #3
prøv at slå simpel fildeling fra inde i Stifinder under Funktioner - Mappeindstillinger - Vis
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. april 2002 - 12:40 #4
så kan du share dine drev, du skal lave en ny Share og tillade brugere at bruge drevet.
Avatar billede abdulrich Nybegynder
18. april 2002 - 12:57 #5
Greek>> Jeg sidder på en skole hvor de andre i min projektgruppe bare skal kunne vade ind og ud af mine delte mapper. Jeg takker for hjælpen ellers.
Avatar billede abdulrich Nybegynder
18. april 2002 - 13:00 #6
Retaxes>> det virker fint, men er det ikke muligt for at sætte en kode på? Er det ikke muligt at dele enkelte mapper med $ efter så det kun er dem der ved de er der, der kan bruge dem?
Avatar billede abdulrich Nybegynder
18. april 2002 - 13:20 #7
Og i tilfælde af at jeg gerne vil laver en bat-fil der deler ønskede mapper, hvordan bruger jeg permcopy ved du det?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. april 2002 - 14:33 #8
jo, det kan du godt gøre!

Takker for pointene

www.fotx.net/retaxes