Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
17. april 2002 - 11:14 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Computer gider ikke starte

hej exp....

Jeg har det problem, at når jeg tænder min computer starter den næsten op som den plejer.... den kommer bare ikke længere end at skrivebordet er den farve der plejer at have, men man kan ikke trykke på start og man kan ikke åbne nogle programmer.... hvis man trykker på ctrl+alt+delete hviser den at der ikke er nogle programmer åbne hvad kan det være? kan det være en virus, og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
17. april 2002 - 11:18 #1
Man kan godt bevæge musen... hvis det hjælper
Avatar billede summer Mester
17. april 2002 - 11:22 #2
Hent F-PROT her http://www.avirus.dk/ og følg den danske vejledning.
Programmet er gratis, fylder to disketter og renser maskinen fra opstart, langsomt men 99,9% sikkert for vira. F-PROT er netop fremragende i en situation som din. Prøv det.
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
17. april 2002 - 11:29 #3
Ok det prøver jeg lige
Avatar billede perhaps Nybegynder
17. april 2002 - 12:48 #4
Jeg tror nu ikke det er virus. Du skulle vel ikke køre med Windows98? Hvilken virusscanner har du brugt hidtil? PC-Cillin?? Jeg afventer lige dit forsøg med F-Prot.
Avatar billede vivibech Nybegynder
17. april 2002 - 22:59 #5
Jeg vil anbefale dig at prøve at starte din pc op i fejlsikret tilstand (taste F8 under opstart og vælge fejlsikret tilstand). Derefter kan du prøve at se, om du kan starte nogle programmer, nogen gange er man så heldig, at det faktisk hjælper!!!
Avatar billede summer Mester
17. april 2002 - 23:22 #6
www.duzer.dk>> Hvis ikke ovenstående hjælper, kan du prøve at lave en restore af registry inden 5 dage. Hjælper det heller ikke, så installer din windows oven i den eksisterende.
Avatar billede venturis Nybegynder
23. april 2002 - 12:06 #7
prøv lige at lade den stå i en del minutter...jeg har haft samme problem, og efter 5 min eller sådan noget gik den ind...derefter kunne jeg finde ud af, at det var et virusprogram jeg lige havde indstalleret der lavede vrøvl...
Avatar billede perhaps Nybegynder
23. april 2002 - 17:14 #8
Jeg tror venturis er inde på noget af det rigtige. Prøv lige at indstille din antivirusscanner til ikke at starte under opstart af din pc.
Avatar billede venturis Nybegynder
23. april 2002 - 23:06 #9
jeg gjorde følgende:

1) lod den stå i ca. 5 minutter, eller så lang tid det tog før den gik ind.

2) Afinstallerede det virusprogram, som viste sig at være skyld i det,

3) Indstallerede et andet

og derefter duede lortet....har du i øvrigt prøvet med bootdisk...
Avatar billede summer Mester
25. april 2002 - 10:56 #10
www.duzer.dk, hvordan går det?
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
02. maj 2002 - 10:36 #11
...Jeg deler pointene mellem jer.... takf for hjælpen... men jeg kan ikke få det til at virke... cdrom drevet virker heller ikke så man kan ikke formatere

summer - 16
vivibech - 16
venturis - 16
de sidste to beholder jeg
Avatar billede summer Mester
02. maj 2002 - 16:16 #12
Takker, men du behøver ikke give point for ingenting.