Avatar billede sorenolesen Nybegynder
17. april 2002 - 09:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan udbedres denne fejl msg ?

Skal server sættes op.. og i så fald, hvad skal jeg sige til min udbyder for at det virker ?

Warning: open(C:\PHP\sessiondata\sess_03822f468b275d58c8cd54f856c18c77, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in D:\websider\resadmin\mitdomæne.dk\mitdomæne.dk\www\session.php on line 2

scriptet ser sådan ud
<?php
session_start();
if (!isset($SESSION)) {
    $SESSION = array();
}
session_register("SESSION");
?>

Warning: open(C:\PHP\sessiondata\sess_03822f468b275d58c8cd54f856c18c77, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in Unknown on line 0

Warning: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (C:\PHP\sessiondata) in Unknown on line 0
Avatar billede invisibleman Nybegynder
17. april 2002 - 09:40 #1
Det er fordi din webhotel udbyder (eller evt. dig selv hvis du kører fra din egen maskine) der har sat PHP forkert op, eller glemt at give mappen angivet i session.save_path (PHP.INI) skriverettigheder for IUSR_[machinename]
Avatar billede sorenolesen Nybegynder
17. april 2002 - 09:44 #2
Hvad skal jeg sige de skal gøre.. - de er ikke så kloge (struer.net :)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
17. april 2002 - 09:47 #3
*lol* Nej det må jeg da sige ja til.
Skriv en mail til support@struer.net med fejlbeskeden og bed dem sætte skriverettigheder for "IUSR_.." (de ved hvad det er .. forhåbentligt..) på mappen:

C:\PHP\sessiondata\

så burde den være der :)
Avatar billede sorenolesen Nybegynder
17. april 2002 - 09:53 #4
LOL, ringede til dem nu.. - tror fandeme min mor havde mere tjek på det end ham gutten.. - det beviser man ikke skal have en IQ over 50 for at arbejde dernede...
- vender lige tilbage med svar
Avatar billede invisibleman Nybegynder
17. april 2002 - 09:58 #5
*lol* hæ hæ .. jeg har selv brugt Struet.net engang for ca. 2 år siden ... dengang havde de *heller* ikke styr på noget (jeg havde f.eks. adgang til *alt* med FileSystemObject i ASP (det var dengang jeg lallede rundt i ASP *G*))
Avatar billede sorenolesen Nybegynder
17. april 2002 - 15:23 #6
Efter en større fremlægningen af problemmer og adskillige opkald er problemmet nu løst
Avatar billede invisibleman Nybegynder
17. april 2002 - 15:25 #7
De forstod ikke helt så meget af det til at starte med ? :(
Men at det virker nu er jo godt :)
Avatar billede sorenolesen Nybegynder
17. april 2002 - 15:27 #8
Bare generalt.. - tror sq' de er belastede folk der er arbejder der...
Avatar billede invisibleman Nybegynder
17. april 2002 - 15:29 #9
*lol* De er generelt lidt langsomme i opfattelsen .. :/ .. mit domæne tdaugaard.dk (der er flyttet nu) lå der over 1 år efter at de havde skrevet til mig at de ville slette mig fra deres system (jeg havde ikke betalt regningen ..) .. sitet ligger der den dag i dag ...
Avatar billede sorenolesen Nybegynder
17. april 2002 - 15:33 #10
Har du så aldrig betalt for deT?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
17. april 2002 - 15:35 #11
I noget tid, jo .. men så stoppede jeg på handelsskolen og fik ikke SU længere og havde ikke råd til det .. men jeg ville jo gerne have mit domæne .. du ved hvordan unge mennesker er :D ..

Jeg tror jeg har "glemt" at betale for det første halve eller hele år ...
Avatar billede sorenolesen Nybegynder
17. april 2002 - 15:38 #12
Hehe.. sådan kan det jo gå.. men er det ikke underligt de ikke har smidt en incasio efter dig ?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
17. april 2002 - 15:40 #13
Har de vist også .. :D
Avatar billede sorenolesen Nybegynder
17. april 2002 - 15:41 #14
LOL.. men så skulle du jo også betale for det :D
Avatar billede invisibleman Nybegynder
17. april 2002 - 15:57 #15
Men jeg har aldrig betalt en dadel af det jeg skylder dem .. de har vist for mange kunder til at holde styr på alt :D