Avatar billede jimjamjim Nybegynder
17. april 2002 - 09:00 Der er 17 kommentarer

HJæææææLP

Kan du oversætte det her?! Jeg forstår det bare ikke!

Seldom, if ever, in the history of technology has so long an interval separated the invention of a device and its realisation in hardware as that which elapsed between Charles Babbage's description, in 1837, of the Analytical Engine, a mechanical digital computer which, viewed with the benefit of a century and a half's hindsight, anticipated virtually every aspect of present-day computers. Charles Babbage (1792-1871) was an eminent figure in his day, elected Lucasian Professor of Mathematics at Cambridge in 1828 (the same Chair held by Newton and, in our days, Stephen Hawking); he resigned this professorship in 1839 to devote his full attention to the Analytical Engine. Babbage was a Fellow of the Royal Society and co-founder of the British Association for the Advancement of Science, the Royal Astronomical Society, and the Statistical Society of London. He was a close acquaintance of Charles Darwin, Sir John Herschel, Laplace, and Alexander Humboldt, and was author of more than eighty papers and books on a broad variety of topics.

Det haster faktisk en lille smuke
Avatar billede jimjamjim Nybegynder
17. april 2002 - 09:00 #1
Til dansk ;o)
Avatar billede prodic Mester
17. april 2002 - 09:01 #2
Ville du ikke lære mere hvis du selv oversatte det, og brugte den tid det nu engang tager.
Det kaldes hjælp til selvhjælp!
Avatar billede invisibleman Nybegynder
17. april 2002 - 09:04 #3
Sjældent, hvis overhovedet, i teknologiens historie har der været et så stort interval mellem opfindelsen af et produkt til det blev produceret....

Det var starten på det .. nu kan du selv fortsætte :)
Avatar billede jimjamjim Nybegynder
17. april 2002 - 09:04 #4
Jeg er en knold til engelsk! Vil i ikke nok hjælpe mig?!
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2002 - 09:06 #5
vil du ikke nok snart lære at lave nogle ordentlige overskrifter???
Avatar billede ranza Nybegynder
17. april 2002 - 09:06 #6
Det haster faktisk en lille smuke  < ? :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. april 2002 - 09:09 #7
ranza, ehm... hvorfor haster det for dig, at jimjamjim får svar? :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. april 2002 - 09:10 #8
aaahh... sorry... en bemærkning til formuleringen... jeg er vist lidt træt ;)
Avatar billede jimjamjim Nybegynder
17. april 2002 - 09:13 #9
Kan i hjælæpe eller kan i ikke?!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. april 2002 - 09:14 #10
giv lige 3 min

MC
Avatar billede jimjamjim Nybegynder
17. april 2002 - 09:14 #11
OK TAK!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. april 2002 - 09:16 #12
Prøv at kigge i dine Funktioner "Translate this page"
Det gav følgende

Meget sjældent,, i den historie i teknologi har på gensyn en interval adskilt den opfindelse i en indretning og dens realisation i hardware nemlig at hvilke forløbet imellem Karakter Babbage's signalement, i 1837, i den Analytisk Maskine, en mekanisk digital datamaskine hvilke, set hos den hjælp i en århundrede og en halv bagklogskab, se frem til faktisk al mulig aspektet i indeværende - dag computers . Karakter Babbage (1792-1871) var en ualmindelig tal i hans dag, indvælge Lucasian Professor i Matematik henne ved Cambridge i 1828 ( den samme Stol besad af Newton og, i vor dage, Skridt Høg ); han nedlagde indeværende professorship i 1839 hen til ofre hans fuld opmærksomhed hen til den Analytisk Maskine . Babbage var en Fyr i den Kongelig Samfundet og co - grundlægger i den Engelsk Forening nemlig den Arveforskud i Videnskab, den Kongelig Astronomisk Samfundet, og den Statistisk Samfundet i London . Han var en slutning bekendt i Karakter Darwin, Hr John Herschel, Laplace, og Alexander Humboldt, og var forfatter i flere firs papirer og bøger oven på en bred afart i emner .

Det skal måske lige læses igenem, Men det er faktisk ret let at få Den til at gøre det

Håber du kan bruge det, Men husk lige at kigge det iigenem for gramatiske fejl

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. april 2002 - 09:46 #13
Det ville være rart at høre om du kan bruge det eller Ej

MC
Avatar billede jimjamjim Nybegynder
17. april 2002 - 10:29 #14
Ved ikke rigtigt der er lidt svært at forstå!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. april 2002 - 10:44 #15
Nu er det sku da på dansk så kan du jo bare omformulere det så det lyder lidt mere normalt

MC
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. april 2002 - 11:26 #16
MC >> var det ikke lidt ondt ?  :-))
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. april 2002 - 11:36 #17
Hvad var ondt ?????
MC