Avatar billede cathallo Nybegynder
16. april 2002 - 20:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med installation af webstar modem

Ved opstart finder maskinen at der er er en plug and play enhed, og jeg giver den placeringen af drivere på cd-rommen(har også prøvet drivere hentet fra nettet). Det virker som om den finder noget, men når boksen hvor man kan vælge mellem de fundne drivere kommer frem, er den tom!!(har prøvet på en bærbar, hvor det gik fint). Dette sker hver gang. Det skal siges at jeg tidligere har haft samme problem med modemmet på samme maskine, men en geninstallering af win98 virkede den gang. Nu har jeg geninstalleret 2 gange, uden at det hjalp.
Det er en compaq maskine, modemet er en "webstar model DPX130".
Har hørt om samme problem med andre enheder???
Avatar billede hudibras Nybegynder
17. april 2002 - 00:09 #1
Ja vælg den anden hvor der er en lang list, vælg netværkskort følg derefter instrukser på skærmen. Kan hoppe den nyfundne hardware over og vælge at højreklikke på webstar.inf, og vælge install. Inf vil så blive indlæst i reg-basen og driveren flyttet til windows\system
BTW hedder det modem ikke DPX110?
Avatar billede cathallo Nybegynder
17. april 2002 - 22:41 #2
Det har jeg prøvet, det virker heller ikke!! Det skal nok passe at det er en DPX 110. Men på manualen jeg har står der 130!
Avatar billede cathallo Nybegynder
02. februar 2003 - 10:01 #3
Jeg installerede det via netkort istedet for usbporten, det virker fint, måske problemer med usb drivere