Avatar billede lise Nybegynder
08. marts 1999 - 00:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Pris og kvalitet paa farve printere

Jeg skal bruge en farveprinter der skal kunne printe fotos og simpel layout i rimelig god kvalitet. Vi har iojeblikket en Epson Stylos Pro, men vil gerne have noget bedre. Jeg kender Tektronix Phaser printere som jo er laser, men lidt for dyre.
Hvad kan anbefales paa et rimeligt prisleje og kvalitetsniveau? Jeg vil gerne have ca. priser ogsaa. Findes der mon nogle lidt aeldre modeller af Tektronix der ikke er saa dyre?
Avatar billede long Nybegynder
08. marts 1999 - 07:54 #1
Hej Lise,
Du kan evt. kigge på denne tråd:
http://eksperten.dk/eksperten/spm.asp?id=176
Avatar billede lise Nybegynder
08. marts 1999 - 09:24 #2
Jeg har fulgt med i denne foresporgsel, men ville gerne have lidt mere info samt priser.
Avatar billede long Nybegynder
08. marts 1999 - 12:49 #3
Så må du lige afvise mit svar for jeg ved ikke så meget om emnet...
Avatar billede lise Nybegynder
10. marts 1999 - 03:06 #4
se ovenfor... tak anyway
Avatar billede lise Nybegynder
10. marts 1999 - 03:09 #5
Hov...

Er der mon andre der ved noget om farveprintere??
Avatar billede bug Nybegynder
12. marts 1999 - 01:47 #6
Hvilket prisleje og hvad ønskes der af printeren? HP er godt, men koster jo lidt. Det kommer an på dine krav. Det virker som om laser er næste skridt for dig.

I will return.
Avatar billede maneater Nybegynder
14. marts 1999 - 20:31 #7
Check www.909edbpriser.dk for de nyeste priser, angående kvalitet ville jeg som Bug gå efter HP dem tager man aldrig fejl af.
Avatar billede lise Nybegynder
15. marts 1999 - 04:04 #8
Tak!!!
Avatar billede jpswebcon Nybegynder
01. maj 1999 - 19:31 #9
Moderne farveprintere sælges typisk til ca 1500 kr, de er udmærkede. Fotokvalitet kan de imidlertid ikke levere, selvom det bliver ret godt hvis du bruger noget godt papir.
Du skal gå efter:
1 opløsning på mindst 600x600 dpi, helst 1200.
2 Specielle fotopatroner.
3 Foto papir.
Hvis en printer kan dette, kan den sikkert lave gode billeder, men jeg tror ikke, du kommer op på fotografi kvalitet.
Avatar billede fuerzzz Nybegynder
02. maj 2003 - 00:52 #10
man kan altså sagtens få printere i mindst 2400 dpi i perfekt fotokvalitet for omkring 1000 kr!!
Avatar billede fuerzzz Nybegynder
02. maj 2003 - 00:55 #11
og link virker ikke...
Avatar billede larz Nybegynder
04. juni 2003 - 11:28 #12
LOL,  4år efter :)