Avatar billede thom0383 Nybegynder
16. april 2002 - 12:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min PC slukker skærmen

Jeg har en Zitech PC med GeForce 2 kort og et skærmprogram,der hedder WinFast.Mit problem er at skærmen slukker ( går i pause) efter ca. ½ time og harddiscen noget senere.
Der er fravalgt pauseskærm inde i skærmindstillinger.
Når jeg går ind i pauseskærm /energibesparende skærmfunktion mangler de sædvanlige muligheder: sluk for skærm/sluk for harddiske.
Hvorfor? Hvor kan jeg ellers ændre på det?
Avatar billede phrozia Juniormester
16. april 2002 - 12:52 #1
Control Panel -> Power setting

Der kan du slå det hele fra!
Avatar billede phrozia Juniormester
16. april 2002 - 12:54 #2
Power options hedder det forresten....

For at skåne skræmen er det nu meget godt den går i standby efter ½ times tid...
Avatar billede phrozia Juniormester
16. april 2002 - 12:54 #3
Det er forresten lidt for mange point... :)
Avatar billede thom0383 Nybegynder
16. april 2002 - 13:02 #4
Det er forresten ikke en Mac
Når jeg går ind i strømstyring i kontrolpanel mangler
jeg muligheden for at indstille " sluk for skærm "
Avatar billede phrozia Juniormester
16. april 2002 - 13:06 #5
Hmm... Men du kan godt stille det på harddisk ik sandt?

Hvilken windows bruger du?
Avatar billede phrozia Juniormester
16. april 2002 - 13:08 #6
Prøv at tage properties for din desktop -> Settings -> Advanced -> Monitor -> Kan du ikke sætte om den skal være energy compatible?
Avatar billede Jman Praktikant
16. april 2002 - 13:33 #7
Det kan være at din bios ikke understøtter dit styresystem...
Kan du lukke maskinen hel ned eller skal du manuelt slukke den ? - Hvis du skal slukke den manuelt, så kan du heller ikke administrere strømbesparelsen :(
Har selv samme problem
Avatar billede thom0383 Nybegynder
16. april 2002 - 14:45 #8
ja, jeg kan godt stille tiden for harddisk
jeg bruger win98
ja, den slukker ganske normalt - af sig selv!
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
16. april 2002 - 19:23 #9
I din BIOS har du muligheder for at styre hvordan dine strømbesparende funktioner skal styres... F.eks. via ACPI eller APM. Det ligger som regel under "Powermanagement setup" i din BIOS.

Sæt Powermanagement til(enable) og vælg APM.