Avatar billede wizardrj Nybegynder
16. april 2002 - 11:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

MS ODBC driver til oracle ?

Hejsa !

Vi har fået et akut problem, flere af vores klient pc´ere kan ikke længere få fat i vores oracle base via ODBC.
I system DSN har vi længe haft en connection kaldet XXX som benytter Microsoft ODBC for Oracle driveren, vers. 2.573.6526.00 og dette har kørt fint.

Men inden for de sidste dage så får flere af klienterne fejlen :

"Oracle - klienten og de tilhørende netværkskomponenter blev ikke fundet. Disse komponenter leveres af Oracle Corporation og udgør en del af klientprogrammet i Oracle Version 7.3 og senere.
Du kan først bruge driveren, når disse komponenter er installeret."

Den samme fejl får man hvis man i ODBC opsætningen prøver at konfigurere XXX under System DSN, eller hvis man forsøger at oprette en ny system DSN der bruger Microsoft ODBC for Oracle driveren.

Det mærkelige er at på andre PC´ere i netværket kører det fint !!!!!! med præcist samme opsætning.

Det skal siges at der ikke er installeret Oracle klient software på nogen af maskinerne i netværket og det har der heller aldrig været !

Kan nogen hjælpe med at få Microsoft ODBC for Oracle til at virke igen på de ramte klient PC´ere
Avatar billede risras Nybegynder
16. april 2002 - 12:50 #1
Jeg har tidligere haftt samme problem - men løste ved, at installere driveren fra ORA CD "Client tools" eller "Client connectivity", kan ikke helt huske navnet på CD'en (sidder ikke på ORA mere) anyway så løste det problemet!
Avatar billede wizardrj Nybegynder
16. april 2002 - 15:08 #2
Tak for indsatsen !!!

Men jeg har netop selv fundet løsningen.
Microsoft ODBC for Oracle er afhængig af OCI.dll fra Oracle Serveren, og hvis den ikke kan finde vej frem til denne dll, så går det galt med ovenstående fejl.