Avatar billede svend_rugaard Praktikant
15. april 2002 - 23:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

512 Ram i XP !! - Hjælp - :(

Hej, jeg vil hører engang om der er nogen der kan hjælpe mig !

Jeg har i dag installeret en 256 Ram klods i min PC .. så jeg nu har 512 Ram .. men jeg er begyndt at få lidt problemer men nogen ting .. f.eks skriver CM ran out of memory .. og .. XP skriver at Windows er uløbet for Virutelle hukommelse , og vil gøre sidefilen str. men den laver samme fejl meddelse efter et lille stykke tid .. hvis jeg spiller igen . ! :( - Jeg ved at hvis man har 1024 Ram og ska spille XP så skal man slette eller sætte sidefilen på 0 .. for at få det til at køre!

Men nogen der ved hvad jeg skal gøre ?

Jeg har geninstalleret XP efter jeg har sat rammene i for at se om Windows XP så ville finde ud af selv hvordan side filen skulle være. Og det har ikke virket - håber nogen kan hjælpe! Enten med en tweak eller noget andet!

Jeg køre Windows XP Pro DK!
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 00:03 #1
prøv i første omgang at Loade Default Setup i bios.
Avatar billede hub Nybegynder
16. april 2002 - 00:24 #2
Ja, jeg tror også at du har et BIOS-problem, men her er lidt memory-tweaks at lege med :-)

There are several memory tweaks that can be performed with Windows XP - all of them are located in the

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlSession ManagerMemory Management

section of the registry.

Disable Paging Executive
In normal usage, XP pages sections from RAM memory to the hard drive. We can stop this happening and keep the data in RAM, resulting in improved performance. Note that only users with a large amount of RAM (256MB+) should use this setting. The setting we want to change to disable the ’Paging Executive’, as it is called, is called DisablePagingExecutive. Changing the value of this key from 0 to 1 will de-activate memory paging.

System Cache Boost
Changing the value of the key LargeSystemCache from 0 to 1 will tell Windows XP to allocate all but 4MB of system memory to the file system cache, basically meaning that the XP Kernel can run in memory, greatly improving it’s speed. The 4MB of memory left is used for disk caching, but if for any reason more is needed, XP allocates more. Generally, this tweak improves performance by a fair bit but can, in some intensive applications, degrade performance. As with the above tweak, you should have at least 256MB of RAM before attempting to enable LargeSystemCache.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 00:44 #3
noget af det kan man jo udføre i System-Avanceret - vælge den øverste Indstillinger/Avanceret.
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. april 2002 - 03:48 #4
Følger lige med her da jeg også overvejer at købe en 256MB ram-stang mere.
Avatar billede trex Nybegynder
16. april 2002 - 12:03 #5
jeg har LIGE haft fuldstændig det samme problem som dig, og den måde som jeg afværgede det på var ved at ligge nyt windows i, dengang jeg fik fejlen kørte jeg windows 2002 pro dk nu har jeg så lagt winxp pro dk ind og nu får jeg ikke fejlen længere
Avatar billede binderup Nybegynder
16. april 2002 - 12:41 #6
Outertech (http://www.outertech.com/) har et værktøj der hedder cacheman som er et ret dejligt værktøj til at styre hukommelsen på computeren.

På mit arbejde hvor jeg bruger en Win2k maskine der vinder jeg i hvertfald 30-40 MB fri hukommelse ved dette værktøj - XP lader til at håndtere brugen af hukommelsen bedre... Programmet fjerner også filer fra hukommelsen som ikke er i brug.

Alt i alt er dette program (sammen med Virtuawin) de første programmer jeg installerer på en ny installation af Windows...
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
16. april 2002 - 21:09 #7
Alt det med memory tweak osv har jeg et der er udemærket .. men jeg prøvede i går faktisk lige efter jeg havde skrevet dette her at installere TweakXP og tog alle de fix osv der kan laves osv der anbefales .. og lod den køre natten over .. for så i morges at tjekke om der var kommet nogen fejl med CM osv .. men da jeg sjovt nok stod for sent op, fik jeg ikke tjekket det .. "SKide vækkeur" .. :( .. så har jeg først lige fået tjekket det .. :) .. ogt det har virket fint .. og retaxes "Load Default setup" ;) det har jeg som sagt aldrig haft problemer med .. men prøvede det faktisk lige efter min reinstall .. men har ingen problemer lige nu .. ! men HVIS jeg får et problemer der ligner det meget snart så skal jeg nok skrive videre her .. så jeg vil lade spørgsmålet stå åben ..
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. april 2002 - 21:13 #8
Load Default Setup skal blot være i orden inden man installerer eller reparerer systemet, bagefter kan man så gå i detaljer med bios for at den skal køre helt optimalt.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
07. maj 2002 - 06:02 #9
Jeg har helt glemt at give jer et respons på det her det ligner ikke mig , men jeg måtte geninstallere skidtet som jeg forklarede i sidste svar og det virkede ! Men det burde jeg jo have vidst f.eks da jeg skulle sætte en ny hardisk i klagede windows sig også og der skulle også en reinstall til !
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 11:07 #10
jamen, tak for hjælpen gutter skulle du måske ha' sluttet af med
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
07. maj 2002 - 11:10 #11
Ja klokken 6 om morgen er man jo ikke vitterlig vågen efter at have været oppe i 23 timer ;) så undskyld og tak for hjælpen ! :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 11:15 #12
:o)