Avatar billede bente_elsker_heste Nybegynder
15. april 2002 - 17:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Digitalkamera: Canon PowerShot A10

Hej!
Jeg har netop erhvervet mig et Canon PowerShot A10 digitalkamera. Det bruger 4 stks. alm. AA batterier, men mit problem er at strømmen bliver brugt vildt hurtigt. Ca. efter 10 - 12 billeder. Er der nogle der har nogle erfaringer med dette kamera, eller skal man måske bruge nogle specielle AA batterier?

På forhånd tak!
Avatar billede scb Praktikant
15. april 2002 - 17:35 #1
Jeg havde præsis samme problem, og målte strømforbruget, kameraet bruger op til 1 A ved brug og det er der ikke ret mange alm. batterier der kan give, løsningen er at bruge opladelige batterier gerne 1600 -1700 mA så kører det bare.
Avatar billede scb Praktikant
15. april 2002 - 17:38 #2
Det er faktisk sådan at nogle af de billige AA batterier har så høj indre modstand, at kameraet melder low batteri allerede når de sættes i.
Men som sagt med genopladelige, så dur det.
Det er forresten et generelt problem for mange digitale kameraer
-SCB
Avatar billede doek Nybegynder
15. april 2002 - 17:41 #3
Når man har slået skærmen til for at se billedet inden det bliver taget, bruges batterierne hurtigt, jeg har det typisk slået fra.