Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
15. april 2002 - 14:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Processer...

Hej

Jeg har win2000 pro.
Nu vil jeg så gerne vide hvilke af alle de processer jeg har åbne som er nødvendige.
Her er dem der kører (Dem jeg ved hvad er, er fjernet):
smss.exe
csrss.exe
WINLOGON.EXE
services.exe
lsass.exe
cidaemon.exe
svchost.exe
SPOOLSV.EXE
msdtc.exe
cisvc.exe
svchost.exe
mdm.exe
nvsvc32.exe
regsvc.exe
mstask.exe
winmgmt.exe
mspmspsv.exe
inetinfo.exe
CTFMON.EXE
msmsgs.exe
cidaemon.exe
qttask.exe
dllhost.exe

Nogle af dem køre to gange hvorfor ved jeg ikke.

Det jeg ønsker er en beskrivelse af de forskellige programmer. Hvis der er nogle virusser i mellem, må i gerne råbe op.
Avatar billede zeidjon Nybegynder
15. april 2002 - 14:20 #1
Jeg ved da at msmsgs.exe er messenger... men prøv og se hvilke ting du har bedt windows om at holde øje med o.s.v. det gælder også andre programmer hvis de kører så bruger de jo nogen processer

Dem der slutter med mon er tit en en proces eller program til at overvåge fra det program de er startet fra så hold øje med det..

ZeiDjon

Ps.. Hvis du går ind på microsofts hjemmeside og søger på de der navne vil du helt sikkert finde ud af det der kan du søge på alt...
Avatar billede dinkie Nybegynder
15. april 2002 - 15:14 #2
Her er der et KB doc der fortæller om default processer i W2k: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q263201

qttask.exe - Quicktime tray ikon
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
15. april 2002 - 16:55 #3
Hvad med:
CTFMON.EXE

Jeg tror det er noget med grafikkortet men er ikke sikker. Mit kort er fra Creative. Er der nogen der ved hvad det er?
Avatar billede zaditor Nybegynder
15. april 2002 - 16:56 #4
Hej
Avatar billede zaditor Nybegynder
15. april 2002 - 16:57 #5
Zaditor has been here
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
18. april 2002 - 11:25 #6
Dinkie smid lige et svar, så for du point når jeg har fået svar på hvad CTFMON.EXE gør.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
18. april 2002 - 11:27 #7
Har selv fundet ud af man den gør, søgte på google:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q282599

Dinkie smid et svar så jeg kan lukke spm.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
19. april 2002 - 15:13 #8
Smid et svar ellers tager jeg point'sne selv, så spm kan bliver lukket.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
21. april 2002 - 21:52 #9
OK, hvis du ikke smider et svar inden for 10 min. lukker jeg spm. med point til mig selv. Du kan selvf. altid få point'sne, så opretter jeg bare et spm. med point til dig.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
21. april 2002 - 22:00 #10
Lukket...