Avatar billede dd Nybegynder
23. juni 2000 - 22:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hvordan hindre jeg andre i at hugge min hp

hejsa alle sammen

Er der nogen der ved hvor man kan finde et script man kan bruge på sine sider så folk ikke kan downoalde ens hp. Jeg har haft det script på hvor man ikke kan højreklikke men det er ikke godt.....
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. juni 2000 - 22:54 #1
Der er ingen mulighed for det. Du kan skjule med højreklik og gemme JavaScripts i JS filer, men begge kan forholdsvist let brydes.

Når du først laver noget må du forvente det nærmest er "Public Domain". Du kan trøste dig med at vilkårne er ens for alle.

/ Lars
LJWeb.com
Avatar billede netsrac Praktikant
23. juni 2000 - 22:56 #2
Du kan aldrig forhindre folk i at hugge din hp, internettet er open source og du vil aldrig nogensinde kunne forhindre det !!

Der findes jo disse lappe løsninger som det berømte højrekliks script, men man vil altid være i stand til at se HTML koderne :(
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. juni 2000 - 23:00 #3
netsraq >> never say never
Avatar billede razor Nybegynder
23. juni 2000 - 23:08 #4
lav hele siden som flash eller grafik o.lign.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2000 - 23:15 #5
Der er bestemt en rigtig god løsning: Skriv copyright på dine sider, og skaf dig en god advokat.

Men det er nok også den eneste måde. Ellers må du jo være glad hvis det du laver er så godt,
at andre også vil bruge det. En person jeg "kender"  har en "Hall of Fame", hvor han har en
liste af dem, der har "stjålet" hans fotos.

Pas på med tekniske "løsninger", der ligesåvel kan genere rigtige besøgende.

Er dine sider ikke offentlige, men for en lukket kreds, kan du jo altid få sat password på.
Avatar billede dd Nybegynder
24. juni 2000 - 00:40 #6
ljweb >> jeg har forsøgt mig med flash men det dropped jeg hurtigt igen da jeg kunne få det til som jeg ville. Og skal man have nogen til at lave det koster det en krig *ss*
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. juni 2000 - 00:56 #7
dd >> personligt mener jeg flash er en meget dårlig løsning - og det var razor der foreslog det ;D
Avatar billede dd Nybegynder
24. juni 2000 - 01:04 #8
ljweb>> ups undskyld jeg gav dig skylden for det forslag med flash :-)
Avatar billede steffen Nybegynder
24. juni 2000 - 09:27 #9
Der er et softwareprogram (fungerer som et plugin til IE)ude .. hmmm "for your eyes only" el. lign - her bestemmer du helt selv hvad folk må se på din HP.

Det kan ikke engang lade sig gøre at bruge et screencapture program til at hugge materialet, det er helt låst indtil videre (der dukker et "crack" op el. lign).

Ærgerligt jeg lige har glemt linket, returnerer med det senere.
Avatar billede ramlev Nybegynder
24. juni 2000 - 15:36 #10
Da ren HTML ved besøg på et site bliver hentet ned på brugerens computer, så kan det ikke lade sig gøre 100%.
Avatar billede kryptokaj Nybegynder
26. juni 2000 - 02:42 #11
Det er noget fis, du kan IKKE beskytte mod hjemmeside kopister.

Enhver beskytelse kan brydes på en eller anden måde, nu f.eks. den med at lukke for screencapture, det foregår på den måde at IE´s pluging kalder et Windows Api og disabler screencapture.

Det kan brydes ved at simpelt lille program som kalder samme Api engang i sekundet og ENABLER screencapture.

Se hvor let det er?

Ok, du kommer din(skideirriterende) anti højre klikker på din side. Det er pisse irriterende hvis man f.eks. vil se om et download er lokalt eller fra en anden server, men det brydes faktisk ligeså let, jeg har lavet en simpel lille browser, hvor du intaster en URL og så henter den sidens kildekode INKLUSIVE externe "js" filer.

Derudover er det IE plugin heller ikke til at stole på, det får de fleste til et vende om og finde en anden side.

Det skal ikke være sådan at man er tvunget til at installere programmer på sin pc´er for at gå ind på en side, det er simpelthen noget griseri.

Har folk da ingen moral mere!!!

Desuden hvordan har du selv lært HTML og Javascript?...´Ved at kigge på hvad andre har lavet, ikke?

Hvis du vil lave noget som andre ikke kan kopiere og ændre i , så gik dig til at programmere Delphi,Pascal,C eller sådan noget(Delphi,Pascal,C=Proff programmerings sprog), og selv med disse sprog kan du komme til at læse kildekoden og ændre den(decompilering) det er bare en helvedes kompliceret process.

Så gør dig den erfaring med det samme:"HVIS NOGEN VIL HAVE DIN KILDE KODE SÅ FÅR DE DEN OGSÅ!"
Avatar billede vind Nybegynder
01. juli 2000 - 14:30 #12
Engang havde jeg en bette kode der gjorde at man ikke kunne markere en tekst!
Altså hvis man fx. havde en side med digte, kunne folk ikke kopiere dem direkte!!
Det beskytter ikke dine sider, men det gør det mere bøvlet for kopister!!

- Andreas.
Avatar billede dd Nybegynder
03. juli 2000 - 14:24 #13
lukker
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juli 2000 - 00:45 #14
Typisk - alle disse gode mennesker har KNOKLET for at informere dig om
dit problem. Kan hænde de ikke har løst det. Men du er blevet klogere!
Og så afviser du alle.

Hvordan tror du de vil behandle fremtidige spørgsmål fra din side ???
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
06. september 2000 - 11:29 #15
dd>> \"lukker\" er ikke en begrundelse for at beholde de udlovede point. Du svarer trods opfordring ikke på kritik fra erikjacobsen, og det er ikke første gang du praktiserer dette. Beklageligvis er du derfor slettet i dag. Håber alle andre husker reglerne, og bevarer den \"gode tone\", tak :)