Avatar billede luvstruck Nybegynder
15. april 2002 - 11:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvad har jeg glemt?

Hvad har jeg glemt hvis jeg fåer denne besked på min webserver når jeg prøver at komme på MySQL databassen over netværket
Warning: Access denied for user: '102030@GANDALF' (Using password: YES)
Avatar billede luvstruck Nybegynder
15. april 2002 - 11:12 #1
Passwordet er det rigtige!!!
Avatar billede cool-wil Nybegynder
15. april 2002 - 12:23 #2
lytter med her, får den samme fejl:-(
Avatar billede skau Nybegynder
15. april 2002 - 16:21 #3
Hvis det er en linux eller unixvariant - skal du have en os bruger der hedder det samme som din mysql bruger.

Jeg ved godt det ikke giver mening - men det er nødvendigt
Avatar billede cool-wil Nybegynder
15. april 2002 - 17:09 #4
luv> bruger du windows eller et andet os?
Avatar billede cool-wil Nybegynder
15. april 2002 - 17:09 #5
skau> hvad så hvis man ikke har login/pass på sit os? virker det så ikke
Avatar billede thomasledet Nybegynder
15. april 2002 - 17:33 #6
skau> hvad snakker du om? det er ikke sandt!

I mysql er der en tabel, der indeholder brugere... i denne skal du oprette din bruger, således at der ikke kun er en med localhost...

læs envidere lidt i dokumentationen:
http://www.mysql.com/doc/P/o/Post-installation.html
http://www.mysql.com/doc/U/s/User_names.html
http://www.mysql.com/doc/G/e/General_security.html
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. april 2002 - 17:46 #7
Kunne det være rettigheder på databasen. Havde det været ISS og access havde jeg ikke været i tvivl, rettigheder

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede skau Nybegynder
15. april 2002 - 17:59 #8
Jeg har 2 gange prøvet at have brugerne de rigtige steder - identyfied by det rigtige passwd og alligevel virkede det ikke før jeg lavede en os bruger der hed det samme.
Men hvis du kan et godt trick vil jeg også gerne høre om det ... Det har nemlig skabt en del problemer ;o)
Avatar billede cool-wil Nybegynder
15. april 2002 - 18:15 #9
bufferzone> hvordan sætter man mysql rettigheder i en windows version (98) med apache?

det er helt umuligt at finde ud af:-(
Avatar billede skau Nybegynder
16. april 2002 - 08:47 #10
Ok - jeg har nu fundet ud af hvad min fejl var - og det kan være det er det samme for dig.
Jeg havde opettet brugerne og sat password ved en sqlstatement med "identyfied by <PASSWD>" - det var her det fejlede ... man SKAL bruge mysqladmin password .... brug evt mysqladmin --help
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. april 2002 - 20:44 #11
Hmmm der er et godt spørgsmål, det er jeg lige nødt til at kikke på