Avatar billede elkrog Nybegynder
14. april 2002 - 21:40 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Logo til andelsboligforening.

Jeg mangler et logo til en hjemmeside til en andelsboligforening.

Størrelse: 120x60 pixels.
Farver: #D6DDE6 eller #B5C4D5 og så måske en ekstra lidt mørkere farve (frit valg).
Baggrundsfarve: hvid eller transperant.
Ingen ramme omkring.

Logoet må gerne være forholdsvis simpelt, så det evt. også kan bruges på brevpapir og lignende.

Det må meget gerne bestå af en eller anden form for figur, og bogstaverne ABM kan evt. indgå (ikke nødvendigvis).
Ellers er der stort set frit valg til udformningen af logoet :))

Avatar billede j0ker Nybegynder
14. april 2002 - 21:41 #1
Hvad skal der stå?? ABM?
Avatar billede elkrog Nybegynder
14. april 2002 - 21:43 #2
Helst en eller anden form for figur (??)
Men ellers ABM
Avatar billede j0ker Nybegynder
14. april 2002 - 22:00 #3
Avatar billede nonick Nybegynder
14. april 2002 - 22:01 #4
en lille hurtig en : www.digitaleye.dk/exp/abm.jpg
Avatar billede nonick Nybegynder
14. april 2002 - 22:05 #5
Avatar billede locturian Nybegynder
14. april 2002 - 22:07 #6
Undskyld mit sprog men, FUCK hvor det irritere mig, at folk påtager sig betalte opgaver, som de enten ikke kan, eller vil lave selv, men istedet får folk til at lave det herinde, mod nogle point som vedkommende alligevel har fået gratis. Damn, det er bare pisse irriterende...
Avatar billede elkrog Nybegynder
14. april 2002 - 22:11 #7
locturian>
Det er ikke en betalt opgave.
Jeg sad bare og kedede mig og fandt på at lave en hjemmeside til vores lille andelsboligforening.
Jeg beklager jeg ikke gjorde opmærksom på det i mit soørgsmål.
Avatar billede locturian Nybegynder
14. april 2002 - 22:15 #8
Oh - Så er det mig der undskylder. Det virker bare ikke særlig sansynligt at man laver en sådan side 'for sjov' :)

Der er efterhånden bare en del der benytter sig af den gratis hjælp man får herinde... :)
Avatar billede elkrog Nybegynder
14. april 2002 - 22:24 #9
locturian>
Jeg forstår din harme :))

JOker og NoNick >
Jeg forestillede mig noget mere simpelt, altså uden skygger og baggrundsfarve.

NoNick >
Dit første link virker ikke.
Avatar billede nonick Nybegynder
14. april 2002 - 22:26 #10
har fjernet baggrunden på mit...

NoNick - Out
Avatar billede elkrog Nybegynder
14. april 2002 - 23:13 #11
Håber på nogle flere svar, så vi lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu.
Avatar billede j0ker Nybegynder
14. april 2002 - 23:14 #12
Synes det er kedeligt at lave bannere der er så små, men jeg laver lige et forslag i morgen aften... Der er lidt mere simpelt.
Avatar billede elkrog Nybegynder
14. april 2002 - 23:15 #13
Det lyder godt.
Avatar billede oersted Novice
14. april 2002 - 23:54 #14
> elkrog - hvis du vil bruge logoet til brevpapir, er 120x60 pixels bitmap ikke lige det smarteste format. Få en vektorudgave.
Avatar billede simonia Nybegynder
15. april 2002 - 10:53 #15
Elkrog: Når du skriver lignende, kan jeg høre, du tænker lidt ind i fremtiden også.
Da jeg for mange af mine klienter efterhånden udfører grafisk behandling, som på længere sigt bruges til foreksempel tekstiltryk, mousepads og lignende, vil jeg bede dig for din egen skyld at have i baghovedet, jo færre farver, du vælger jo bedre. For hver ekstra farve, du vælger, bliver dit endelige tryk dyrere. Det være sig såvel det starttryk, du skal ud og betale for, som hver enkelt lad os sige T-shirt eller brochure.
Jeg har for ganske nyligt hjulpet en forening med tryk til streamere samt tekstiler. Disse havde i forvejen et logo, som de har holdt fast ved i mange år, indeholdende 4 forskellige farver samt en sort farve. Selv om den brochure, de skulle have udelukkende indeholdt sort tekst og så et lille bitte logo, gik det hen og randt op til meget større summer, end det havde været nødvendigt, hvis man havde valgt at holde sig til færre farver. Har man et seriøst foretagende skifter man jo ikke bare lige sit logo ud:)
En anden ting...hvis du skal kunne bruge dit logo til senere tryk, ønsker de fleste reklameburauer at modtage dit tryk i formatet tif.
Held og lykke.
Avatar billede pixi Nybegynder
16. april 2002 - 11:28 #16
Avatar billede elkrog Nybegynder
18. april 2002 - 21:25 #17
Pixi >>
Det ser fint ud, du må hellere lave et svar :))
Avatar billede pixi Nybegynder
19. april 2002 - 08:11 #18
Hvad skal der evt. stå "under huset"... og hvilket filformat vil du ha' det i ?
Vh Pixi
Avatar billede elkrog Nybegynder
19. april 2002 - 08:20 #19
Jeg vil meget gerne have originalfilen, så kan jeg selv rette teksten.
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
19. april 2002 - 08:22 #20
Hvad er det lige vektorgrafik e pixi ????
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
19. april 2002 - 08:23 #21
e = er
Avatar billede elkrog Nybegynder
20. april 2002 - 20:07 #22
Pixi >>
Hvilket program har du lavet logoet med ?
Avatar billede pixi Nybegynder
21. april 2002 - 00:22 #23
=> elkrog - jeg har tegnet det i ai 9 - Hvad er det helt præcis du skal bruge det til... HP og..

=> chokobear, for at gøre en lang historie kort, så tjek evt. her http://www2.si.dk/netsteder/artikler/grafiktxt/index.html
Avatar billede elkrog Nybegynder
21. april 2002 - 09:28 #24
Pixi >>
ai er bare fint, så hvis jeg kan få filen så kan jeg selv tilpasse tekst, størrelse osv.

Jeg skal bare bruge logoet til hjemmesiden, men da andelsboligforeningen ikke har et logo er det da ikke utænkeligt at det evt. kunne bruges forskellige skrivelser osv.
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
21. april 2002 - 16:50 #25
okay pixi, nu tror jeg at jeg fatter det
Avatar billede elkrog Nybegynder
24. april 2002 - 11:14 #26
Pixi >>
Jeg mangler stadig et svar, og måske en *.ai fil så jeg kan få lukket spørgsmålet.
Avatar billede pixi Nybegynder
24. april 2002 - 12:16 #27
Ja - sorry... - har ikke haft så meget "computer-tid" - og er først ved min egen maskine i aften - vil satse meget på at nå det i aften - ellers i morgen har ikke glemt dig ! har du en e-mail adr. hvortil jeg skal sende filen...
Avatar billede elkrog Nybegynder
24. april 2002 - 12:41 #28
elkrog@hotmail.com
Avatar billede pixi Nybegynder
25. april 2002 - 23:58 #29
;-) er sendt
Avatar billede elkrog Nybegynder
26. april 2002 - 11:19 #30
Det er modtaget, og jeg takker mange gange.