Avatar billede roja Nybegynder
14. april 2002 - 01:16 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

netvært med switch

Jeg har en adsl forbindelse til internettet, og jeg har 2 computere som skal på internettet i et lan netværk.
jeg har en switch, som skal forbinde computerne til internettet. jeg bruger lige i genem kabler fra computerne til switchen og jeg bruger et lige igennem kabel til switchen, men det er kun den ene computer der kan komme på internettet.
Avatar billede roja Nybegynder
14. april 2002 - 01:17 #1
jeg bruger win xp
Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 01:24 #2
Du skal huske at sætte stikket fra routeren(går ud fra det er en router) ind i uplink.

sæt dem(computerne) til at hente en automatisk ip( du kan også hvis du kan komme til at konfigurere din router give dem deres egen interne ip

Fortæl lidt mere om hvad du har af instillinger under net..

Zeidjon
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. april 2002 - 01:27 #3
er begge sat til automatisk tildeling af ip i netværksoptions ellers så sæt dem til det.
ellers kan du give dine makiner en ip og sætte gateway og dns hvis du har mulighed for det.

feks maskine 1 192.168.1.6 og maskine 192.168.1.8 subnet 255.255.255.0
gateway er routers ip. feks 192.168.1.1 og dns skunne du have fået med til routeren på en papir.
Avatar billede jakeman Nybegynder
14. april 2002 - 01:28 #4
Får du tildelt en IP adresse ude fra internettet? -Hvis dette er tilfældet kan det være at du kun har lov til at få en adresse tildelt og derfor får du ikke en IP adresse til din anden pc fra din udbyder! -Istedet skal du bruge en proxy server som  kan route dine interne adresser gennem den ene eksterne adresse som du får fra din udbyder.
Avatar billede roja Nybegynder
14. april 2002 - 01:39 #5
Jeg har ikke nogen router, kun en switch. Der er tildelt 2 dynamiske ip adresser. jeg har hørt fra flere at man kan forbinde computerene med en switch og at man ikke behøver nogen router.
Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 01:45 #6
Switchen skal have oplysningerne et sted fra... hvilket enten et modem eller en router..

Et modem kan ikke kommunikere med flere computere på samme tid det er sat op til at betjene en computer af gangen..

Du skal istedet for lave en delt internet forbindelse som du opretter på den computer hvor du kan komme på nettet.. ulempen er at den skal være tændt hele tiden mens den anden computer er på nettet...

Zeidjon
Avatar billede roja Nybegynder
14. april 2002 - 01:53 #7
jeg har et adsl modem, som er forbundet til switchen.
jeg bruger win xp hvordan laver jeg en delt forbindelse der.
Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 01:57 #8
Du går ind i control panel vælger(dobbeltklik) netværk connection og markere local area connection og så kan du se i menuerne ude til venstre set up a home or small office network og så skulle du gerne blive guide derfra..

ZeiDjon
Avatar billede roja Nybegynder
14. april 2002 - 12:12 #9
der er flere guider, med den ene kan man vælge at lave en forbindelse igennem den anden computer eller en lokal gateway, den anden guide viser at man har direkte forbindelse til internette eller i genem en netværkshub og de andre computere har også forbindelse igennem en netværks hub eller direkte forbindelse. hvilke guide skal jeg vælge?
Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 15:01 #10
du vælger at share en internet forbindelse igennem en adnen computer og så følger du den vejledning som duiden giver dig...

ZeiDjon
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. april 2002 - 17:34 #11
husk at sætte dns op
Avatar billede jules_verne Nybegynder
18. april 2002 - 13:53 #12
Jeg har også kun et switch, forbundet til hver PC og modemmet forbundet til "uplink" indgangen, og vi kan fint dele vores ADSL internetforbindelse mellem vores to pc'ere. Vi bestilte TO dynamiske IP-adresser hos TeleDK, da vi oprettede abonnementet, måske er det det, du mangler at gøre?