Avatar billede spørgejørgen Nybegynder
23. juni 2000 - 04:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hastighed

Jeg har et 56K modem. Når jeg går på internettet med telia logger jeg på med 24.000 bps og når jeg bruger Worldonline logger jeg på med 29.333 bps. dette er jo ikke ligefrem hurtigt.... Mit spørgsmål er så:

hvordan bliver min internetforbindelse hurtigere ??

Jeg har downloadet ny driver til mit modem, jeg har prøvet at tilpasse alle de muligeheder jeg umiddelbart kan komme i tanke om også telefoner der kan forstyrre.... jeg er ikke intresseret i en ny udbyder eller sådan noget for det må da kunne lade sig gøre med de 2 jeg bruger!!!!

HJÆLP MIG!
Avatar billede manon Nybegynder
23. juni 2000 - 05:00 #1
Der kan være mange muligheder og løsninger, her er nogle af dem:

Sørg for at det ikke er tilslutte andre ting til tlfstikket end netop dit modem.
Fax/tlfsvare/telefon kan være med til at sænke hastigheden.

Ledningen fra modemet til stikket i væggen skal være af godt stand og ikke for lang.

Både telia/wol og for den sags skyld alle de andre, har ikke den bedste linie til deres "gratis kunder" - dvs at du deler forbindelsen med mange andre. ( teledk reklamen med "poul thomsen" og alle de mus der skal igennem det samme hul)

Istedet for at inst. de nye filer ovenpå de gamle, så afinst alt hvad der har med modemet og opkaldet at gøre og geninst. med de nye drivere.

Check om der er flere opkaldsnummer du kan ringe til.

Ring evt. til udbyderen og spørg hvor stor belastning der er netop på den server du ringer op til.

Det var nogle af de mange muligheder der kunne være og jeg håber du finder ud af det - for du skal mindst op på 48.000 bps hos wol.

\manon
Avatar billede manon Nybegynder
23. juni 2000 - 05:03 #2
En ting mere - telefonstikket - hvis du bruger det 1. stik der kommer ind i huset, kan du også forbedre forbindelsen - der kan tit midstes noget når andre stik i huset bliver brug - du finder det 1. stik der kommer fra centralen og ind i dit hus/lejlighed - ved at kigge efter et lille [T] på tlfstikdåsen.
Avatar billede coolidk Nybegynder
23. juni 2000 - 07:32 #3
nemlig.... Det som manon siger... Og kig evt. bare et par uger tilbage på eksperten, så vil du se at der er RET mange der spørger om det samme :)

-dEnnis
Avatar billede phylox2 Nybegynder
23. juni 2000 - 07:33 #4
mamon >> Endelig har jeg findet det [T]-stik du snakkede om, den anden dag :)
Avatar billede coolidk Nybegynder
23. juni 2000 - 07:33 #5
Der var dog lige en lille ting.
manon: Hvordan ved du hvad I-net udbyderne har af linier til deres kunder? Gratis såvel som betalende...
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
23. juni 2000 - 09:43 #6
http://www.pcworld.dk/test/default.asp?side=http://www.pcworld.dk/hilite/tipsogtricks/modemtuning

På dette link kan du se stort set ALT hvad man kan gøre for at forbedre hastigheden.
Avatar billede kasseper Nybegynder
23. juni 2000 - 10:19 #7
Der er optil flere der har haft held, med at forbinde det øverste stik i det 3-polet stik dåse på væggen, med de 2 andre. Det er sådan at mange steder er dette ben i stikket ikke brugt til noget, men rent faktisk er det en forbindelse TCP protokollen bruger (hvis den er der, ellers bruger den bare de 2 andre ) til afsendelse og modtagelse af kvitteringer. Derfor kan du fjerne denne temmelig optagende data trafik fra de to andre stik. Dette har hos flere sat hastigheden op med 33 %.
MEN husk at du ikke må åbne dit hovedstik på væggen ( det med T'et ) da det er TDk's egendom, og de har ansvaret for at det fungere.....

Håber det kan hjælpe

Kasseper
Avatar billede spørgejørgen Nybegynder
23. juni 2000 - 13:13 #8
tak for hjælpen .... det med at afinstallere driveren før jeg opdaterer virkede åbentbart ... manon du får 30 point lige ned i lommen. Tusinde tak for hjælpen.
Avatar billede manon Nybegynder
23. juni 2000 - 15:53 #9
Phylox2 > ...godt :-)

Coolodk > Jo fra dengang hvor jeg var teledk abonn. - kunne jeg se den store forskel på basis og favorit opkaldet. Desuden havde teledk (dengang-ved ikke om de har det i dag) en service, så du kunne se hvormange der var logge på en bestemt server + statistiker osv.
Og der var STOR forskel :-)

Desuden tror jeg ( og det er bare en fornemmelse) at udbyderne ikke gider7vil gøre mere ud af deres service/serverkapasitet/linieforbedring, da der hovedagelig koncentrerer sig om deres adsl kunder.

I sidste ende er det også et spørgsmål om penge - de få øre som internetudbyderen kan tjene på en basisbruger, kan ikke være nok til at holde/optimere en server/linie.

spørgejørgen > Tjaaa....jeg kender det selv - man kan ikke se skoven for bare træer :-)
Avatar billede manon Nybegynder
23. juni 2000 - 15:58 #10

sprøgejørgen> hvormange bps kan/kommer du så op på nu ?
Avatar billede coolidk Nybegynder
23. juni 2000 - 16:06 #11
Manon: Men det er som regel sådan at der ikke er nogen stor forskel på selve opkoplingen. Mange gange er det faktis kde samme modem-puljer man blir "kastet" ind i :)

Well.. Det har jo ikke umiddelbart noget med spørgsmålet om en lav hastighed at gøre.

spørgejørgen: Det der gør at din forbindelse bliver lav, er at der er noget støj på telefonlinierne. Det er der på ALLE linier, men nogen steder er der mere støj end andre steder. Og det har ikke noget med om det er på landet eller i byen at gøre.

Hvis du har prøvet at det ovenstående kan du slutteligt ringe til TeleDK på 147 og fejlmelde din telefon.

-dEnnis
Avatar billede coolidk Nybegynder
23. juni 2000 - 16:07 #12
Jeg er lidt kort for hovedet... Du har fået løst problemet :)
Avatar billede manon Nybegynder
23. juni 2000 - 16:13 #13
coolidk > Du har ret - sådan er det i dag, men hos teledk har det absolut ikke været sådan tidligere :-)

Anyway - det er jo faktisk også ligemeget - bare vi har løst et problem for en der havde brug for vores hjælp :-)
Avatar billede coolidk Nybegynder
23. juni 2000 - 16:22 #14
^5 :)