Avatar billede dcoder Nybegynder
13. april 2002 - 11:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Organisering af filer

Jeg sidder med et lille problem... Jeg er i gang med at udvidde www.dcoder.dk og forsøger at finde den bedste løsning til "organisering" af filerne...

Det mest overskuelig ville være at dele det hele op i nogle mapper, f.eks. www.dcoder.dk/artikler/php/

men så kommer problemet, for så er jeg jo nødt til at have en hulens masse versioner af min menu, stylesheet og include filer, da de så skal tilpadses til at referere til de rette steder i hierakiet... Og det er jo ikke just overskueligt :)

Da jeg kan se systemet bliver brugt på mange andre sites, ville jeg bare høre hvordan jeg mest simpelt bygger det op, så det bliver så overskueligt som muligt...

Håber det er til at forstå, ellers sig til, så vil jeg forsøge at uddybe
Avatar billede vels Nybegynder
13. april 2002 - 11:54 #1
Jeg vil lave en side med layout menu osv..

også der hvor du vil have dit indhold smid denne kode:
<?
$page = $HTTP_GET_VARS[page];
$page1 =  "./" . "$page" . ".php";
if (!$page) {
include('main.php');
}
else {include($page1);

?>

det virker så på denne måde:
www.dcoder.dk/?page=/artikler/php/index

så includer den www.dcoder.dk/artikler/php/index.php i dit design :-)
Avatar billede vels Nybegynder
13. april 2002 - 11:55 #2
Dette skulle have vært et svar :-)
Avatar billede dcoder Nybegynder
13. april 2002 - 11:58 #3
Tja, men hvis jeg gerne vil have at man bare kan skrive www.dcoder.dk/artikler/php/ istedet for www.dcoder.dk/?page=/artikler/php/index

Det er selvfølgelig en mulighed, men jeg ville gerne have det på den anden måde... Jeg kan bare ikke se nogen ordentlig løsning, det er det der irritere mig, uanset hvilken løsning jeg vælger vil det blive uoverskueligt på den ene eller anden måde :(
Avatar billede dcoder Nybegynder
14. april 2002 - 07:27 #4
Jeg fandt selv en lidt anderledes løsning, som jeg tror er en del bedre :)

Jeg laver kort sagt en funktion som automatisk udskriver de rette links, ud fra URL'en, således at menuen dynamisk rettes til alt efter i hvilken mappe men befinder sig...Så behøves jeg kun en menu fil og lign. og kan uden problemer organisere filerne som jeg har lyst til :)

Men pointsne skal jo gå til en eller anden, og jeg er gavmild, så værsgod og takker for forslaget :)