Avatar billede flth Nybegynder
20. juni 1999 - 17:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

BIOS felt: IDE Prefetch Mode

I min BIOS (Award) er der et felt der hedder:  IDE Prefetch Mode,  hvad betyder dette og hvad skal det stå på:
Disabled eller Enabled.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juni 1999 - 17:08 #1
jeg kan sige så meget at min står til enabled og det virker fint
Avatar billede floffy Nybegynder
20. juni 1999 - 17:33 #2
"Prefetch - enables or disables the ability of IDE controllers to read ahead of your last disk access and store the data in the hard drive's RAM cache until you ask for it, so it can provide it more quickly (if it happens to be the data you request next)."
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juni 1999 - 17:37 #3
floffy>> kan vi ikke få et svar på dansk?

det er sgu da for ladt at man kopierer en tekst og sætter den ind her, og så ikke en gang gider oversætte den for 100 point
Avatar billede floffy Nybegynder
20. juni 1999 - 17:47 #4
Nå ja, det har du helt sikkert ret i det med pointene.

Men nu var det for at hjælpe og det mest præcise svar fås nok på engelsk.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juni 1999 - 18:46 #5
men alligevel
man kunne jo skrive

prefetch gør at HD'en læser forud og gemmer det forudlæste data i dens cache. Det giver hurtigere tilgang hvis man så bagefter spørger efter de data der er blevet læst ind i cachen
Avatar billede flth Nybegynder
21. juni 1999 - 20:45 #6
Nu er jeg lidt på den, floffy's svar er jo korrekt, men cyberesben har også lidt ret.

Det kunne jo ret nemt være oversat til dansk, så begge fortjener faktisk point, men det kan man jo ikke, så floffy får alle pointene.
Jeg vil så også ændre i BIOS'EN så der står enabled og se om hastigheden bliver bedre.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. juni 1999 - 21:15 #7
hvis du får lyst kan du jo bare give mig lidt point :-)
Avatar billede flth Nybegynder
30. juni 1999 - 11:25 #8
Hvordan gør man det, når det ikke er et svar? For jeg vil gerne give dig 25 point.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. juni 1999 - 13:18 #9
du opretter et nyt spørgsmål som du kalder "Point til CyberEsben"

det sætter du til 25 point og skriver "tak for hjælpen på spm http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=1975"