Avatar billede g00fy Nybegynder
22. juni 2000 - 16:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

chroot siger noget underligt :/

su-2.03# chroot /glftpd/ /bin/bash
ELF interpreter /usr/libexec/ld-elf.so.1 not found
Abort trap
su-2.03#
hvad er det for en pakke jeg mangler ???
Avatar billede shj Nybegynder
06. juli 2000 - 08:04 #1
Jeg er ikke sikker, men det kunne være nogle librayes indeholdende include filer for compiling. Hvis det er en sun OS eller "solaris" maskine vil jeg anbefale at søge efter fejlen på deres support sider.
Avatar billede g00fy Nybegynder
06. juli 2000 - 22:18 #2
ikke helt svar ;( derfor zero points
Avatar billede kfr Nybegynder
17. august 2000 - 08:14 #3
Brug en statisk linket version af bash, eller kopier /usr/libexec/ld-elf.so.1 til /glftpd/usr/libexec/ld-elf.so.1 - og det samme for alle andre libs den måtte mangle.
Avatar billede beaviz Nybegynder
05. september 2000 - 12:50 #4
Det er et generelt problem ved chroot-jails.

Binaries kan ikke finde deres libs som de er dynamisk linket til. Løs det som kfr siger, brug en statisk bash. Eller imho bedre, lav et lib dir i din nye root, og kopier det nødvendige derind, INKLUSIVE lib-loaderen.

/Beaviz