Avatar billede freebass5000 Nybegynder
12. april 2002 - 18:15 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Genvejs-oversigt til tastatur i PHotoshop & Illustrator

Avatar billede nonick Nybegynder
12. april 2002 - 18:30 #1
Avatar billede nonick Nybegynder
12. april 2002 - 18:32 #2
et eller andet sted derinde kan du finde genvejs taster til photoshop.. Kan sq ikke lige huske hvor :)
Avatar billede prodic Mester
12. april 2002 - 18:57 #3
De 2 programmers respektive manualer indeholder de fleste genvejstaster/kombinationer.
Avatar billede spe Nybegynder
13. april 2002 - 01:49 #4
Som prodic skriver så burde du jo have dem da manualerne indeholder en sådan liste men derudover så kan du også finde dem i hjælpefunktionen til programmerne.
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. april 2002 - 07:43 #5
I Illustrator kan du i Edit - Keyboard Shortcuts se og ændre genveje.
Avatar billede dr_gamma Nybegynder
15. april 2002 - 23:44 #6
http://www.computerarts.co.uk/photoshop/shortcuts.asp

-men der findes også en hel bog om fotokiosk genveje hvis man er religiøs.......

-og som tine_bh siger!
Avatar billede Himbear Nybegynder
16. april 2002 - 07:57 #7
udmærket dr beta! ;)
Avatar billede freebass5000 Nybegynder
16. april 2002 - 09:05 #8
Det lyde cool, men for at være sikker.... findes der genveje til copyright "C" osv. (genvejstast = ALT + 0169) ???
Avatar billede prodic Mester
16. april 2002 - 09:07 #9
freebass5000->Fik du ikke svar på det her :
http://www.eksperten.dk/spm/197331
Avatar billede freebass5000 Nybegynder
16. april 2002 - 09:16 #10
På sin vis ja, men mit problem er at jeg ikke kan ved hvilken tastkombination jeg skal bruge i Photoshop og Illustrator.... det er ikke et problem i f.eks. word
Avatar billede spe Nybegynder
16. april 2002 - 10:03 #11
freebass5000>> Det er dit tastatur, der har den tastekombination uanset hvilket program du bruger. Præcist på samme måde som når du vil skrive store bogstaver og holder shift nede for at gøre det uanset program.
Avatar billede Himbear Nybegynder
16. april 2002 - 10:29 #12
freebass5000 -> Det kan du se i Start - Tilbehør - System(ja du ved hvad det er for en) - Tegnoversigt.

Der er alle de genveje.

spe -> Jeg synes Illustrator nogle gange, laver noget underligt, jeg kan feks. ikke skrive @ i Illustrator med Alt + 2 (på pc).
Avatar billede spe Nybegynder
16. april 2002 - 10:40 #13
tino>> Aha...På Mac har jeg aldrig været udefor dette. Bortset fra at det kan være en sandhed med modifikationer at det er tastaturet som sådan, der indeholder de forskellige tegn. Specielle skrifter kan have andre tegn placeret på ellers gængse taste-kombinationer eller helt mangle tegn i 3 og 4 lag af tasterne. (Taler her Mac)
Avatar billede freebass5000 Nybegynder
16. april 2002 - 10:46 #14
Takker... jeg prøver eller hører i fra mig igen
Avatar billede Himbear Nybegynder
16. april 2002 - 10:48 #15
Men jeg synes at det er underligt det med Illustrator. For et @ har langt de fleste skrifter, så det kan ikke være fordi den skal bruge en speciel font.

Man kan ikke bruge nogle af Alt+tal/bogstav genveje, dog undtagen Alt+0183 og den slags på det numeriske tastatur.

Så jeg plejer at skrive @'et i et andet program og copy/paste det ind.
Avatar billede spe Nybegynder
16. april 2002 - 10:51 #16
Synes også det lyder underligt at man i Illustrator på PC ikke kan bruge det 3 og 4 lag i en skrift for som du siger indeholder langt de fleste skrifter det gængse tegn i 3 og 4 lag.
Endnu en fordel ved at arbejder på Mac :-))