Avatar billede superboe Nybegynder
12. april 2002 - 14:02 Der er 6 kommentarer

Netværk på win98 1st edition

Davs
Jeg sidder med en bærbar windows 98 1st edition maskine, som har lidt problemmer med netværket.
Netværket er tilsyndeladende indstillet korrekt, men når windows starter, bliver man ikke spurgt om et login.
Men når man så siger "log af" og så logger ind med et tilfældigt brugernavn, så virker netværket som det skal.
Problemmet er altså at få den til at kræve login i opstarten. Og den er sat til at det primære logon skal være microsoft netværkslogon.

håber i ka hjælpe :D
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. april 2002 - 14:06 #1
prøv at slet alle *.pwl filer under c:\windows\
Avatar billede superboe Nybegynder
12. april 2002 - 14:20 #2
nanoq>> det ændrer ikke noget :/
Avatar billede jimse Nybegynder
12. april 2002 - 14:26 #3
under start/kontrolpanel/netværk/konfiguration

Kan du formentlig vælge det primære logon du skal bruge
Avatar billede jimse Nybegynder
12. april 2002 - 14:26 #4
skulle være et svar
Avatar billede superboe Nybegynder
12. april 2002 - 14:40 #5
jimse>> det er skam sat rigtigt, nemlig til Klientprogram til Microsoft-netværk.

men den spørger ikke efter et logon når computeren starter, jeg kan fint pinge rundt i netværket
Avatar billede cbm30 Nybegynder
17. december 2002 - 09:00 #6
har været ude for det samme et par gange. Og hver gang har jeg været nød til at slette netkort, tcp/ip-opsætning osv. og så genstarte, så har det som regel fungeret bagefter, efter en ny opsætning