Avatar billede far Nybegynder
22. juni 2000 - 12:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

NT som adgangserver til MAC-server i lokalnet

Kan nogen hjælpe med hvordan jeg skal opkoble en NT server som har et MAC-lokalnet "under" sig.

Jeg skal kunne ringe via ISDN hjemmefra til NT serveren og den skal acceptere og viderestille mig til en Powermac (mac-server)

Fra Powermac'en vil jeg så lægge filer på de 5 så mac'er i et lille mac-netværk

Er der andre der har erfaring med dette, vil jeg gerne høre hvordan i har konfigureret NT og MAC-server til at snakke sammen.

Avatar billede ronni Nybegynder
25. august 2000 - 11:53 #1
Installer servicen \"Services for machintosh\" i kontrol panel/network/services. Så burde du kunne se din NT fra din MAC server, hvis du har tcp/ip på dem begge. Det virker i hvert fald med en mac arbejdsstation.
Avatar billede ronni Nybegynder
25. august 2000 - 12:00 #2
hvis du derefter går ind i server manager på din nt server og opretter et MAC volume, så kan du også dele filerne...
Avatar billede miciver Nybegynder
06. oktober 2000 - 00:03 #3
Du skal bare huske, at MAC voloums kun kan ligge på NTFS.

Michael