Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:05 Der er 59 kommentarer og
1 løsning

Logitech Dual Optic USB

Ja, så har jeg jo fået købt en logi optic mus, efter manges opfordring og den er da også god nok, men hvis jeg nu vil køre den i USB porten, og rebooter mit win98se, bliver den ikke registreret, før jeg piller den ud af porten og sætter den i igen. Jeg kan godt køre den fra ps/2, men når jeg spiller cS, sætter den ud en gang imellem. Den står også og 'blinker' en gang imellem, er det normalt for en optisk mus ? Jeg har opdaterede alle drivere, både til mus og til MB, som er et ASUS A7V-E K133 VIA, med en 300W PSU. Mouseware finder heller ikke musen, når den køre i USB porten. Der bliver den skrevet ind som en HiD-Compliant Mouseman Dual Optical. Hvad gør man så lige i mit tilfælde ?
Avatar billede amd Nybegynder
11. april 2002 - 22:11 #1
Hvorfor vil du køre USB??
Du har vel aligevel ikke noget andet at bruge din ps/2 port til..:)

/AMD
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:12 #2
lol, nogen har fortalt mig, at de 800dpi, som den kan køre med, ikke kan bruges fuldt ud i ps/2 porten..derfor usb
Avatar billede amd Nybegynder
11. april 2002 - 22:14 #3
Helt ærligt, du skal fandeme ikke bilde mig ind du kan mærke forskel!!!
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:15 #4
nej, gør jeg skam heller ikke. Men da jeg ik ved hvor meget den køre med i ps/2'en, kan jeg ik samligne hvad der er bedst, for mig.
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:15 #5
og så irritere det mig a HT, at jeg ikke kan køre den over USB, når nu det er der... =P
Avatar billede amd Nybegynder
11. april 2002 - 22:16 #6
Jeg må sige, jeg synes du lyder latterlig!!
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:16 #7
tak... det var da pænt og sige til en du ik kender...
Avatar billede amd Nybegynder
11. april 2002 - 22:18 #8
Lyder.. kan man godt sige selv om man ik kender...
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:19 #9
men hvis du læser mit ? ordenligt, vil du se, at det ikke kun er om den kan eller ikke kan køre i usb'en, men at den også sætter ud i ps/2'en og jeg vil gerne prøve om den gør det samme i usb'en, men da den ik bliver registret ved booten, gider jeg ik teste den i game...
Avatar billede miljoeken Nybegynder
11. april 2002 - 22:20 #10
amd>>> lad ham dog være!

men måske du skal se efter om du har aktiveret musen som USB i BIOS!
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
11. april 2002 - 22:20 #11
Hvad er du for en spasser AMD???? Tag dig dog sammen og tal pænt til folk........hvis du er for dum til at svare på spørgsmålet, så hold dig dog væk!!!
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:21 #12
den er aktiv og har prøvet med både enabled og auto, virke lige lidt.. =/
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:22 #13
bios kommer med en grim biiip lyd, når jeg sætter den fra auto til enabled og omvendt.. og så låser den. Så skal jeg slukke den helt og så kan den boote.. lidt mystisk..
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 22:23 #14
Her er et par fif fra en it-service medarbejder / tekniker:
1. For at tilslutte en USB enhed (dvs. musen) skal du have windows kørende inden du tilslutter den ... så finder windows den og inst. de rigtige driver. Og den vil blive fundet som en HiD enhed!

2. Det er aller bedst at køre med den i en USB port eftersom at det er en Dual optisk mus ... den kræver en del data der skal overføres!

3. Det at den "blinker" er helt naturligt ... det gør optiske mus ... jeg køre selv med en trådløs optisk mus og den blinker konstant ... også selvom pc'en ikke køre ... dvs. den bruger et par batterier på 3mdr!

4. Til det med de driver du har inst. så ta' at lade vær med det fremover! Hvis dit styresystem køre med musen så lad vær med at inst. nogle drivers eller programmer til at styre musen med mindre at du gerne vil kunne ændre en masse funktioner! De programmer plejer at gøre pc'en langsommer og de køre ikke optimal med CS.
Avatar billede miljoeken Nybegynder
11. april 2002 - 22:23 #15
trist - så ved jeg det ikke...

ulrikhjul> du har ret i at han skal tale ordenligt, men bevar da lige selv den tone du promoverer!
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:24 #16
kk.. men hvad så med at win ikke fatter den er der, ved boot ?
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 22:24 #17
I biosen skal du lade den køre med auto!
Eftersom du køre med win98se så kan du oz prøve at opdater din usb enheder ... du finder driverne på microsofts side!
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
11. april 2002 - 22:25 #18
....Det eneste er at det er normalt nok, at en optisk mus står og blinker engang imellem. Derudover tror jeg at det er enten et driver-prob, eller en fucked-up USB port, eller kompatibilitetsprob med 98!

Virker USB-porten normalt ellers?? Har du andet at prøve med?
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:26 #19
nej jeg ikke andre usb enheder og prøve med =(
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
11. april 2002 - 22:27 #20
>> miljoeken, ja du har ret...undskyld, det irriterer mig bare når folk svarer på den måde...

:o)
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:28 #21
de der drivere til windåsen, hvor finder man dem ? Jeg har nemlig prøvet og lede på win's hp, men kan sq ik finde rundt i den... kommer altid frem til de samme sider, hvor der ikke er en fis..
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 22:28 #22
Har du prøvet det jeg har skrevet ... det fixer 90% af de pc'er som vi har med samme problemer!
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:29 #23
ja, den står nøjagtigt som du skriver...
Avatar billede amd Nybegynder
11. april 2002 - 22:29 #24
ulrikhjul>> Luyk dog røven, du har sq ik noget & tale for højt om!!!
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:30 #25
hallo, hvis I skal skændes, som gør det venligst et andet sted...
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
11. april 2002 - 22:30 #26
AMD >> det gider jeg vist ikke bruge mere tid på!
Avatar billede amd Nybegynder
11. april 2002 - 22:31 #27
Nej, spasser!!!
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 22:32 #28
du kan find dem ved at trykke på windows update i din internet explorer!
Avatar billede dmcn Praktikant
11. april 2002 - 22:32 #29
ulrikhjul og amd : Hold venligst en nogenlunde pæn tone - ingen grund til at hidse sig op.

- n0rmality, coadmin
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:33 #30
ok der har jeg taget alt hvad der var af ting minus de der fonts til kryptiske sprog..
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
11. april 2002 - 22:36 #31
har du mere en een USB-port, og har du evt. prøvet den anden?
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 22:36 #32
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:36 #33
nej desvære.. har kun den mus der... og ingen andre usb enheder ellers
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
11. april 2002 - 22:37 #34
kunne du evt. prøve med et helt andet styresystem: W2K el. Win XP?
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:38 #35
skal lige boote efter install af den UHCD fil..
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
11. april 2002 - 22:38 #36
...Ja, men jeg mener en anden port, altså hul at putte den i!
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:44 #37
back.. nåå jo, det har jeg også prøvet.. mht. den fil der, så finder den stadig ikke musen, ved boot..
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:47 #38
hmm jeg tror mine usb porte er fucked, hvis jeg skal være helt ærlig.. de har aldrig været brugt før, men hvis jeg har lavet noget i bios, med usb settings, så biiip den og låser systemet. Skal skal jeg slukke for den helt, før den vil boote..
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 22:48 #39
kan det have noget med de shadow bio settings ? Jeg har dem alle enabled..
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 22:48 #40
Så prøv at slet alt der har noget med usb at gøre i din enhedshåntering ... du skal slette alle dine usb enehder og alle de hid enheder der måtte være! Prøv så at genstarte med musen i din ps2 port ... når du så kommer ind i windows igen skulle den inst. ubs portene igen ... prøv så når den har inst. dem at smide musen over i usb porten og se så om det ikke virker!
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 23:00 #41
ok back.. det virkede lige endtil jeg rebootede..
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 23:04 #42
da jeg satte den fra ps/2 til usb, unden boot, fandt min mouseware den og det hele, men så efter boot var der igen kun pointeren.. så måtte jeg pille den ud af usb'en og i igen og var den der..
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 23:04 #43
hmm ... så lad da bare vær med at reboote ... en pc skal da aldrig slukkes eller genstartes :-D

hehehehehe
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 23:05 #44
Check lige det med dit bundkort ... og så få lige afinst. det der mouseware fra logitech :-D
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 23:05 #45
jeg tror mest det er min bios der er noget galt med...der må være et eller andet der ikke står som det skal.
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 23:06 #46
hvad skulle jeg tjekke med mit MB ?
Avatar billede praetorian Nybegynder
11. april 2002 - 23:08 #47
Har det samme problem og har bare valgt at leve med det, for intet af det jeg prøvede virkede.
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 23:08 #48
EJ, det må du da ik sige... så ser min usb fremtid jo dyster ud =(
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 23:09 #49
glem det med dit mb ... det var ikke til dig :-D Prøv at hent de nyeste bios driver og opdater din bios ... pas dog på med det ... det er vigtigt at læse hvordan du skal bære dig ad hvis du ikke har prøvet det før!
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 23:09 #50
så skal jeg boote med mus som ps/2 og derefter sætte den i usb ? skodet..
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 23:10 #51
har gjort, er gjort..  =)
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 23:11 #52
og ja det er den rigtige bios jeg har opdaterede med =)
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 23:13 #53
jeg tror bare jeg må rode med min bios til jeg falder om af irritation og så ellers bare leve med det, som praetorian har gjort det..  =/
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 23:14 #54
tak for jeres hjælp.. selvom det ik hjalp noget =/
fed hjælp du giver tblaster.. du ruler lidt..
Avatar billede praetorian Nybegynder
11. april 2002 - 23:15 #55
For jeg har prøvet både at ændre i min bios angående USB og hele svineriet. Det eneste der sker når jeg slutte den til min USB er at den virker et kort øjeblik, dvs indtil at jeg slippe musen i en kort periode og så kan jeg ikke flytte den derefter. Men nu sidder den i min PS/2 port og virker perfekt. Men prøver igen når at W2k ryger ind.
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 23:15 #56
er der en måde man teste sin bois på, for at se om usb enheden bliver registret i boot fasen ?
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 23:16 #57
ok min usb virker altså fint nok, når først jeg er i windows og sætter den til der, det er i selve boot fasen jeg tror den fejler..
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 23:18 #58
tak for rosen l akira l ... jeg er altid glad for at hjælpe! Man skal jo hjælpe sine medmenneser! Hvis du vil kontakte mig og ikke lige kan finde mig her så brug følgende informationer:
Thomas@dyrlund.dk
Icq: 30546966

Du kan ikke teste om biosen registrer usb enhederne ... den skal jo bare registrer om der er usb porte eller ej!
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. april 2002 - 23:19 #59
hey, hvad med den funktion er hedder P'n'P os installed ? den er sat til ON... kan det ha noget at sige ?
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. april 2002 - 23:25 #60
Jeg tror at du har roddet lidt i din bios ... ta at loade optimised eller standart og så ændre kun dem du kender ... og dem som er nødvendige at ændre!